Zašto Opština Topola nema internog revizora?

Ekonomija Grad

To se, kako navodi, već deset godina pita odbornik opozicije u Skupštini opštine Topola Novica Đoković. Ovo pitanje je ponovio na poslednjem zasedanju SO Topola, na kome se pored ostalog razmatrala i Odluka o završnom računu budžeta za 2023. godinu i izveštaj o radu  opštinskog pravobranilaštva.

Đoković je istakao da Opština Topola još uvek nije uspostavila sistem interne revizije.

  • Treba da postoji stručno lice zaposleno u opštinskoj upravi koje će da prati u kontinuitetu kako se troše pare iz budžeta. To lice treba da bude stručno, ekonomske struke, da ima fakultet, objasnio je Đoković kako razume ulogu internog revizora.

On je istakao da je takvo radno mesto predviđeno u Opštini Topola, ali da nikada nije popunjeno.

  • Zašto? Verovatno zato da se zaposle oni nosači izbornih lista, ovi što idu od vrata do vrata, itd, a za revizora nema mesta, smatra odbornik odborničke grupe „Novi ljudi – Topola naša zemlja“.

Đoković je ocenio i da je “ zaista ružno da Topola ne može da zaposli stručne ljude koji će da ukazuju na propuste, ili nema snage da se odupre diktaturi jednog čoveka koji sprovodi svoju volju i na raznorazne načine prikriva dokumentaciju i finansijskom gimnastikom pravi čudesa i bude zaštićen, niko mu ništa ne može dok je u ovakvom sistemu“.

  • Ko ne da da se zaposli interni revizor, pitao je odbornik Đoković.

Načelnica Odeljenja za budžet i finansije u Opštini Topola Jasna Miljković je potvrdila da postoji sistematizovano radno mesto internog revizora koje nije popunjeno, te je naglasila da „postoje prioriteti u zapošljavanju“.

Na skupštini je objasnila da se „prate određeni prioriteti, onako kako se iskažu od strane rukovodstva Opštine Topola“.

  • Postupak za internog revizora je dosta kompleksan, obiman i moramo za to da dobijemo saglasnost komisije za novo, dodatno zapošljavanje , a takođe i da imamo obezbeđenu masu plata koja je od ranijih godina pod ograničenjem, kazala je Miljkovićeva.

Kako saznaje Glas Šumadije, Državna revizorska institucija nalaže opštinama da uspostave sistem interne revizije, ali ne postoje kaznene odredbe za lokalne samouprave koje nemaju internog revizora.

Naš izvor navodi da je istina da je procedura komplikovana i da traje dve do tri godine. Dugo se čeka na obuke, jer je mali broj mentora u Beogradu, a obavezno je i polaganje  ispita.

Poređenja radi, Grad Kragujevac ima Službu za internu reviziju od 2015. godine čija je uloga najvećim delom savetodavna i da kontroliše usklađenosti sa zakonom, ali ne raspolaže sankcijama.

Kako je naznačeno u opisu aktivnosti na sajtu Grada Kragujevca, interna revizija korisnika javnih sredstava pomaže da utvrdi da li se poštuju prihvatljive politike i procedure, usaglašenost sa zakonima,da utvrdi da li su finansijski i drugi podaci potpuni i tačni, da utvrdi da li su međusobni odnosi između različitih rukovodećih struktura uspostavljeni na odgovarajući način i da li je međusobno izveštavanje između članova rukovodstva pouzdano i blagovremeno…

Navedene poslove posebna služba obavlja kod direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50 posto kapitala ili više od 50 posto glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50 posto ukupnih prihoda.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.