Organizacioni odbor protesta bivših radnika Zastave kamiona počeo je da prikuplja dokumentaciju kojom „kamiondžije“ fabričkim i sudskim rešenjima pojedinačno dokazuju osnovanost zahteva za isplatu zaostalih plata…
…za period od 2010. do početka 2016. godine te uplatu doprinosa i povezivanje radnog staža za minulih desetak godina. Pravo na isplatu zaostalih zarada i povezivanje radnog staža ima 4.650 prekobrojnih radnika šest preduzeća Grupe Zastava vozila, među kojima je nekoliko stotina „kamiondžija“.
Lideri protesta bivših radnika Kamiona ponovili su juče da traže da država preuzme tu fabriku, jer bi ukoliko ode u stečaj, većina radnika koji traži zaostale zarade, ostala bez tih prinadležnosti.
Podržavljenje fabrike, ističu „kamiondžije“, omogućava protokol koji je Vlada Srbije 2008. potpisala sa reprezentativnim sindikatima Grupe Zastave vozila kojim je, pored ostalog, predviđeno zbrinjavanje radnika svih Zastavinih fabrika do konačnog rešenja njihovog statusa. S druge strane, tvrde „kamiondžije“, Vlada Srbije je gotovo sva svoja potraživanja od Kamiona naplatila preuzimanjem hala i proizvodne opreme. Nadležni u Vladi Srbije poručuju, međutim, da će bivšim radnicima Zastave, ali i njihovim prekobrojnim kolegama iz Goše u Smederevskoj Palanci, kruševačkom „14. oktobru“, Magnohromu iz Kraljeva, niškoj Mašinskoj industriji, Prvoj petoletki iz Trstenika i drugim propalim gigantima srpske industrije ponuditi jedinstveno rešenje kad su zaostale zarade i povezivanje radnog staža u pitanju.
Šta bi to tačno trebalo da znači pouzdano se još uvek ne zna, ali se pretpostavlja da će Vlada prekobrojnim radnicima iz Fonda solidarnosti ponuditi po šest minimalnih zarada i povezivanje radnog staža sa minimalnom osnovicom.