Zajedno za Kragujevac: Potrebna je garaža, ali sa investicijama kragujevačke vlasti oprezno

Grad Politika

U pokretu Zajedno za Kragujevac komentarišu raspisivanje konkursa za dodelu koncesije za izgradnju i upravljanje javnom podzemnom garažom na prostoru ispred uprave grada. Prenosimo saopštenje te političke organizacije:

Na prvi pogled ništa nije sporno, potrebe grada su nesporne za parking prostorom, sam način putem koncesije je u okviru zakona, sama lokacija je predviđena važećim urbanističim planovima ali dosadašnje iskustvo sa izgradnjom i rekonstrukcijom kapitalnih objekata u gradu poziva na – oprez.

Naslušali smo se hvalospeva i oko garaže u Kneza Miloša, pa svi znamo kako ona funkcioniše. Da ne govorimo o reknstrukciji pijace koja i danas, posle tri godine od početka radova, stoji zatravljena i devastirana. Ova vlast ni jednu investiciju ne gleda u širem kontekstu prosotra u kome se gradi, potrebe građana, uticaja investicije na uže i šire gradsko jezgro, kapacitete same lokacije.

Usled toga izražavamo opravdanu sumnju da će investicija biti realizovana, odnosno da će bilo ko uložiti novac u njenu izgradnju i sam preuzeti kompletan rizik, osim ako grad ne bude garantovao isplatu razlike do nivoa prosečne isplativosti investicije i njenog samog održavanja.

Naime ovakvu investiciju mora da prati adekvatna studija opravdanosti na osnovu studije stacionarnog saobraćaja, odnosno nemoguće je da ostane ovakav režim parkiranja a da se gradi podzemna garaža. Parkiranje u centru bi stoga na javnim površinama bilo dozvoljeno isključivo vlasnicima stanova u centru, što bi omogućilo više mesta za stanare užeg gradskog jezgra.

Sama lokacija bez obzira što egzistira u važećim planovima više od dvadeset godina, izmeštanjem uprave grada u zgradu nekadašnjeg suda ne garantuje opravdanost projekta, odnosno njenu isplativost. Naime, urbanizmom je predviđena i nadzemna garaža na sadašnjem parking iza zgrade uprave pa nikad nije ozbiljnije razmatrana jer je neisplativa, frekventna je samo do 15 časova.

Stoga bi bilo mnogo bolje realizovati ovakvu vrstu projketa kroz partnerstvo javnog i privatnog, odnosno grad daje zemljište I na osnovu toga ima udeo u uravljanju I raspodeli dobiti,ali su obe strane zainteresovane da projekat bude isplativ.

I na kraju – popločavanjem trga Radomir Putnik,se stavlja ad akta lokacija za podzemnu garažu koja je po svim parametrima i studijama  bila neophodna (blizina pijace, Instituta za javno zdravlje, Suda, pešačke zone ,trgovinskih objekata) a koja je u potpunosti rešavala problem parkiranja u najužem centru grada I to zahvaljujući totalnom voluntarizmu sadašnje gradske vlasti.

Tagovi:

1 thoughts on “Zajedno za Kragujevac: Potrebna je garaža, ali sa investicijama kragujevačke vlasti oprezno

  1. Ponovo će gradski naprednjački vlastodršci i njihovi „stručnjaci’ da naprave neku glupost, sada sa podzemnom garažom. Do sada su upropastili sve čega su se dotakli pa me ne bi začudilo da se, recimo, vozila u buduću podzemnu garažu spuštaju dizalicom. To bi baš bilo u naprednjačkom stilu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.