Svedoci smo svakodnevnih poskupljenja, komunalne usluge u Kragujevcu prednjače pa će Kragujevčane iznošenje smeća od septembra koštati za 40 posto više, parkiranje u proseku za 27 posto, računi za usluge održavanja gradskih grobalja takođe će biti uvećani za 40 posto, izračunala je grupacija Za Kragujevac – Znamo se, čije saopštenje prenosimo:
Istovremeno nivo usluga je sve lošiji, dovoljno je videti prepune kontejnjere, proći pored njih i osetiti nesnosni smrad, gradsko smetlište je visinski dvostruko iznad dozvoljene visinske kvote, nedostatak parking mesta, zapuštena i neuređena gradska groblja, o stanju gradskih saobraćajnica ne treba ni govoriti, sve je vidljivo golim okom.
Obrazloženje gradskih vlasti nemušto i smešno, zaboga radi se o nekom usaglašavanju, međutim istina je surova, koncept 5 u 1 komunalnih preduzeća, maltene sva komunalna preduzeća sa JKP Šumadijom kao krovnom organizacijom, doživljava potpuni fijasko. Poskupljenja idu da bi se pokrili enormni gubitci JKP Šumadije, međutim ni to nije dovoljno, ovo je tek početak kraha.
Nepotizam, partijsko zapošljavanje, neznanje, fabrikovanje diploma, nerad, udomljavanje partijskih poslušnika u administraciju a istovremeno angažovanje ljudi za osnovne delatnost preko agencija i pritom ih ostaviti bez bilo kakve zaštite i sigurnosti, bespotrebne nabavke, tipa zalivač cveća sa produženom rukom(150 hiljada evra) umesto opreme koja bi prala kontejnere jer i oni moraju da se peru posebno leti, doveo je građane Kragujevca u nenormalnu situaciju,da trpe sve lošije komunalne usluge a da istovremeno plaćaju sve veće račune.
Ni ova poskupljenja neće zaustavuti predstojeći kolaps, jednostavno nema toga ko može da namiri partijsku aždaju, građani Kragujevca postaju taoci partije na vlasti i tome mora da se stane na put.
Nameće se pitanje šta dalje, veliki deo kragujevačke opozicije predlaže vraćanje na stari koncept osnivanja komunalnih preduzeća za svaku od komunalnih delatnosti, zaboravljajući pri tome da neko preduzeće ili sva moraju preuzeti obaveze koje je napravila JKP Šumadija, te da tako zapoćnu delatnost sa velikim dugovima i to pod uslovom da banke prihvate nove poverioce. Pošto je u realnosti to malo verovatno, pre će biti da bi budžet grada morao da zalegne za sve obaveze, dakle opet građani. Ali to nije sve, nova rukovodstva, nova zapošljavanja, novi još veći upliv partijskih kadrova, nova zaduživanja. Funkcionisanje takvih preduzeća smo već videli u prethodnoj vlasti, jednostavno partijsko poslušništvo nema kraja, crveni, žuti, plavi, samo možemo da sabiramo ili oduzimamo koja nas opcija više košta.
Iz svih ovih razloga UG Za Kragujevac-Znamo se predlaže potpuno novi sistem obavljanja komunalnih usluga.
Naime, JKP Šumadija bi ostalo noseće preduzeće kome je povereno gro komunalnih delatnosti, stim da sve delatnosti osim održavanja gradskih grobalja, kroz komunalne poslove poveri privatnom sektoru sa jasno ugovorenim pravima i obavezama, zaključno sa raskidom ugovora i oduzimanjem delatnosti.
Na poveravanje nakon zoniranja grada išle bi usluge održavanja javne higijene i iznošenje smeća kao i usluge održavanja zelenih površina. Parking servis i pijačne usluge bi se poverile privatnom sektoru uz obavezu tekućeg i investicionog ulaganja kao i plaćanje naknade JKP Šumadiji za povereni posao.
Delatnost održavanja ulica treba oduzeti od JKP Šumadija i vratiti pod ingirenciju grada koji plaća mesečne fakture. Plan i program održavanja kao i zimsku službu održavanja poveriti privatnom sektoru uz obavezu preuzimanja mehanizacije i radnika, kao i obaveze po kreditima.
Sve cene za obavljanje komunalnih usluga određuje grad, privatni sektor preuzima radnike iz poverenih delatnosti. Cilj je da za svaku od delatnosti ima više dobavljača odnosno preduzeća, kako bi se stvorile male porodične firme kao osnov razvoja privatnog sektora i izbegao monopol na tržištu. JKP Šumadija vrši kompletan nadzor poverenih poslova , svoje funkcije svodi na konsalting i menadžment u komunalnoj oblasti a samim tim i kadrovsku strukturu.
Ovo je jedini način da se vršenje komunalnih usluga obavlja u korist građana jer oni te usluge i plaćaju. JKP više nema potrebu zapošljavanja radnika, kupovinu opreme i mehanizacije u delatnostima koje su poverene. Preduzeće mora da se razvija u funkciji rešavanja kapitalnih komunalnih investicija koje bi poboljšale kvalitet života samih kragujevčana kao što su postrojenja za bio razgradnju komunalnog otpada, postrojenja za preradu i reciklažu komunalnog otpada, izgradnju sanitarnih kaseta, izgradnju podzemnih i nadzemnih garaža, izgradnjom centralne gradske pijace, radnih zona i kamionskih terminala…
Naselje Male Pčelice koje ima preko 6.000 stanovnika nema NI JEDAN KONTEJNER. Dovoljno.
Pa da niste većinom gradili bez urbanističkog plana i gurali ograde do same nazovi ulice imali bi verovatno kontejnere. Ovako se jedva i kola mimoiđu kroz Male Pčelice. Posle vam svi krivi i tražite neka prava, a i vlast, bilo koja je trebala davno da reaguje na pojave divlje gradnje.
Svakako je bolje da ostanu u 1 preduzeće.5 preduzeća 5 generalnih 5 zamenika 5 pravnika 5 ekonomskih direktora pa onda 5 pomoćnika direktora pa 5 savetnika.pa onda upravnika po sektorima jedno 20 plus sekretarica i zamenika sekretarica i sve to svima po auto po jedan vozač i naravno kartice za razne troškove direktora.i naravno kada preduzeće rade jedno sa drugim ide veći trošak.ako se ovo opet razjedini znači biće kupovina za radno mesto direktora.itd
Nema pet generalnih direktora već samo jedan i nema vozača već se sam vozi. Postoje direktori sektora, ali nemaju čak ni službene automobile a ne vozače, uzimaju automobile po potrebi iz postojećeg voznog parka. Prvo se raspitaj malo pa komentariši. Daleko da je od idealnog, čak je alarmantno to se slažem. Nije sve tako crno-belo kako mnogi mislioci za tastaturom pišu, da ne kažem nešto drugo.
Pročitaj Zakon o javnim preduzećima druže. Tamo se govori o izvršnim direktorima i njihovim ovlašćenjima. Takvih ima bar petoro u JKP Šumadija, i ti to vrlo dobro znaš. I za službene automobile pričaš gluposti. Koriste ih kako stignu i gde stignu. Nisi dobro naučio lekciju u „školi“ SNS druže. A vozač tamo postaje svako koga ti direktori pozovu da ih vozi. Što se tiče Marka, on je dobar momak koji je zalutao u komunalni sektor. Nema on ni znanja ni iskustva da vodi ovo komunalno preduzeće. O autoritetu da i ne govorim. Sve u svemu druže vidi nekako da daš komentar na neku drugu temu. Npr. vremensku prognozu.