Vučić u vestima 41 sat

Društvo

U centralnim informativnim emisijama na televizija sa nacionalnom frekvencijom i televiziji N1 od 1. decembra 2020. do 15. aprila ove godine u najprisutniji je bio predsednik Srbije Aleksandar Vučić sa 38,5 odsto vrtemena ili 41 sat, osam minuta i 20 sekundi, pokazujedanas predstavljeno istraživanje Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).

Posle njega su sva ministarstva i ministri imali 31 sat i 26 sekundi, odnosno 29 odsto, a premijerka Srbije Ana Brnabić bila je zastupljena sedam sati, 18 minuta i 23 sekunde, odnosno 6,8 odsto, dok su predstavnici vladajućih stranaka bili zastupljeni 10 odsto.

  • U zbiru-  ministarstva, ministri i Brnabić imaju manje od samog predsednika Vučića, rekao je istraživač BIRODI Radule Perović i dodao da je Vučić predstavljen uglavnom pozitivno ili neutralno i u samo pet odsto slučajeva negativno.

On je dodao da je izuzetno malo vremena posvećeno Skupštini Srbije, koja je dobila samo 18 minuta u svim centralnim informativnim emisijama u četiri i po meseca.
Vučić je najzastupljeniji bio na televiziji Pink, gde je bio zastupljen 43,1 odsto od ukupnog vremena, a najmanje na televiziji Hepi 9,1 odsto.

Opozicija je u 52,2 odsto vremena bila negativno predstavljena, a u 30 odsto pozitivno, dok je na televiziji Pink u dva sata, 33 minuta i 51 sekund, koliko je bila zastupljena, 98,8 odsto je bila negativno predstavljena.

Predstavnica BIRODI Snežana Đapić rekla je da je 7,8 odsto vremena bilo posvećeno spoljnoj politici, odnosno odnsima Srbije sa EU, Kinom, Rusijom i SAD. Najzastupljenija bila je EU sa četiri sata i četiri minuta, SAD sa tri sata i tri minuta, a Rusija i Kina sa 36 minuta.

Izveštavanje o EU je uglavnom neutralno, 80 odsto, a oko 15 odsto je pozitivno, a izveštavanje o SAD je neutralno u oko 60 odsto vremena i negativno u nešto manje od trećine vremena, dok je stav domaćih aktera u izveštavanju o Rusiji pozitivan u 85 odsto slučajeva, a 76 odsto kada je reč o Kini.

Kada se spominju strani akteri, kada je reč o EU najviše tema posvećeno je Kosovu, evropskim integracijama i nešto manje unutrašnjoj politici, kada je reč o SAD najviše vremena posvećeno je pitanju Kosova, odnosima Srbije i SAD, nacionalnom interesu i regionalnim pitanjima.

Kada je reč o Rusiji na prvom mestu je korona virus, na drugom spoljna politika, infrastruktura i na kraju u 9,5 odsto pitanje Kosova, dok je kada je reč o Kini na prvom mestu pitanje spoljne politike, na drugom korona virus i na trećem infrastruktura.

Istraživač BIRODI Dražen Pavlica rekao je da se u istraživanju može videti da je tema korona virus prisutna u više od četvrtine posmatranog vremena, da je „dobrano iza nje“ tema stranih investicija, zatim pitanje Kosova, spoljna politika i infrastruktura, koja je bila zastupljena sa sedam odsto.

On je dodao da je malo vremena posvećeno kritici vlasti i da je kritika prisutna samo na N1.

  • Ovaj nalaz govori da je naš medijski prostor dezinfikovan od svakog oblika kritike, koliko god ona bila iznijansirana, rekao je Pavlica.
Piše: FoNet
Fotografija: Media centar
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.