Učenici osnovnih škola će od 1. septembra, od petog do osmog razreda imati novi izborni predmet „Vrlina i vrednosti kao životni kompasˮ. On uključuje razgovor o temama koje kao što su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir, ali da nastavnik ima slobodu da se bavi i drugim vrednostima. Nema pismenih i kontrolnih, već je zamišljeno da se razgovara na razne provokativne teme.
Osnovce koji pohađaju više razrede osnovne škole, od 1. septembra očekuje novi izborni predmet „Vrlina i vrednosti kao životni kompasˮ.
Vreme piše da je Eleonora Vlahović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje, čiji su stručnjaci osmislili taj predmet, rekla je za RTS da je to slobodna nastavna aktivnost.
- Ona je slobodna u tom smislu što je učenici biraju i mogu je izabrati u jednom od ta četiri razreda. Programa ima dva. Jedan je za peti i šesti, a drugi je za sedmi i osmi, navodi Vlahovićeva.
Očekuje da odluka o tom predmetu bude usvojena danas na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta.
- Učenici će imati priliku da se na jedan aktivan način bave životnim vrednostima, ljudskim vrlinama, zatim socijalnim veštinama potrebnim da se živi u skladu sa vrednostima i vrlinama. Jedan tematski blok je posvećen ustanovama koje se bave opštim dobrom, pomaganjem drugima, volontiranjem, solidarnošću, kao i Crvenim krstom, ističe Vlahovićeva.
O kojim vrednostima će se pričati
Vrednosti o kojima će se pričati na časovima su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir… Vlahovićeva dodaje da nastavnik ima slobodu da se bavi i drugim vrednostima, kao što su rad, planeta Zemlja, ekologija…
Slobodna nastavna aktivnost postaje obavezna kada je učenik izabere, sa jednim časom nedeljno, ali se ocenjuje opisno i ne utiče na školski uspeh.
Kako prenosi RTS, Zavod je predložio da realizatori budu psiholozi i pedagozi, koji su svakako vrlo obučeni da interaktivno rade sa decom.