„Vožd Karađorđe“ cepa istoriju Šumadije?

Društvo Grad

Kuda će proći trasa budućeg auto-puta Vožd Karađorđe, bila je tema o kojoj su sa predstavnicima Građevinskog fakulteta iz Beograda, juče razgovarali predstavnici vlasti u Topoli.

Tim povodom, na društvenim mrežama oglasio se većnik opštine Topole zadužen za infrastrukturu, Dragan Jovanovića, napisavši da su i sami projektanti Građevinskog fakulteta, zbunjeni su činjenicom da bi tu trebalo da prođe auto-put. Kako Jovanović tvrdi, razlog tome je najpre slaba frekventnost saobraćaja u pravcu Topola-Rača, ali i činjenice da se na ovaj način cepa istorijska celina Šumadije, Orašac-Oplenac.

  • Dve opstine se seku, Aranjđelovac iz pravca Lazarevca potpuno, ali ključna tačka je u Orašcu. Pitanje je sutra šta će biti sa delom opštine koji će ostati sa druge strane auto-puta kao što je Stojnik i da li uopšte ti meštani će više imati bilo kakav interes da ostanu u toj opštini?! Da ne govorim o Orašcu i o mestanima koje će imati kuće sa jedne strane puta, a imanja sa druge. Kako će do njih dolaziti, napisao je Jovanović.
sastanak vlasti Topole sa predstavnicima Građevinskog fakulteta

Aktuelni predsednik opštine Topola, Igor Petrović, ovim povodom se takođe oglasio na društvenoj mreži Fejsbuk.

  • Konstruktivnim predlozima stručnih službi opštine, sa projektantima se došlo do predloga izmena predstavljene trase, koje će biti razmotrene, a u cilju da ova trasa bude prilagođena potrebama građana Topole, napisao je Petrović.

Kako Jovanović dalje ističe, „maksimum koji se u ovom pravcu može bezbolno podneti je brza saobraćajnca Orašac-Banja-Krčevac“.

  • Pojektovao bi se u svakom naseljenom mestu kružni tok, da ljudi mogu lako da priđu putu i da pređu na drugu stranu. Šta će bilo kome ovde pun profil auto-puta sa zaustavnom trakom, nekakvim petljama, visokom ogradom, naplatom putarine stvarno je nejasno. Nejasno je i rešenje veze tog auto puta sa Malim Požarevcem, a tek da ne pricam sa Kragujevcem… Zašto mi želimo brzu saobraćajnicu? Zato što je to optimalno da sačuvamo prirodne resurse, sačuvamo celovitost svih sela, a ubrzamo prevoz robe i ljudi, istakao je Jovanović.

Jovanović je dodao i da je Topoli potreban put ka severu, odnosno Mladenovcu, ali i ka jugu, odnosno Kragujevacu i zapadni pravac ka Milanovcu i Čačku.

foto: privatna arhiva I.P.

Tekst je objavljen u okviru projekta „Prostorni plan Srbije – A gde je Kragujevac“, kojim će serijom tekstova Glas Šumadije pokušati da rasvetli položaj Kragujevca u novim planskim dokumentima Republike Srbije, kao i pravce razvoja grada. Projekat je podržao grad Kragujevac.

Tagovi:

3 thoughts on “„Vožd Karađorđe“ cepa istoriju Šumadije?

  1. Ajte bre’ a Mladenovac, šta i ko ide na Arandjelovac. Kilometarske kolone preko Mladenovca za Kragujevac, Topolu, centralnu srbiju. Kao potomak građevinca ( put Niš – Niška banja, Beograd – Kragujevac) stidim se praznoglavih predloga, kakva Topola i Arandjelovac..ajte malo pameti!

  2. Nemaju nikog stručnog vidi se na slici ! Petrović i Jovanović sami mlate bez beze ! Kao oni se razumeju u urbanizam, projekte i trase ! Nije ih sramota da se prave pametni i pričaju sa najiskusnijim inženjerima i Srbiji ! Tako bio i kod nas Nikolić u sve se petljao i ništa nije ni započeo a kamoli završio ! Sad smo centar Šumadije sa rupama od pola metra na asfaltu po glavnim ulicama! Još smo i kandidati za prestonicu kulture sa sve čarapama i gaćama koje vise oko Suda i Trga Radomir Putnik !

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.