Kuda će proći trasa budućeg auto-puta Vožd Karađorđe, bila je tema o kojoj su sa predstavnicima Građevinskog fakulteta iz Beograda, juče razgovarali predstavnici vlasti u Topoli.
Tim povodom, na društvenim mrežama oglasio se većnik opštine Topole zadužen za infrastrukturu, Dragan Jovanovića, napisavši da su i sami projektanti Građevinskog fakulteta, zbunjeni su činjenicom da bi tu trebalo da prođe auto-put. Kako Jovanović tvrdi, razlog tome je najpre slaba frekventnost saobraćaja u pravcu Topola-Rača, ali i činjenice da se na ovaj način cepa istorijska celina Šumadije, Orašac-Oplenac.
- Dve opstine se seku, Aranjđelovac iz pravca Lazarevca potpuno, ali ključna tačka je u Orašcu. Pitanje je sutra šta će biti sa delom opštine koji će ostati sa druge strane auto-puta kao što je Stojnik i da li uopšte ti meštani će više imati bilo kakav interes da ostanu u toj opštini?! Da ne govorim o Orašcu i o mestanima koje će imati kuće sa jedne strane puta, a imanja sa druge. Kako će do njih dolaziti, napisao je Jovanović.
![](https://www.glassumadije.rs/wp-content/uploads/2021/08/Topola-sastanak-sa-Gradjevinskim-fakultetom-2-1.jpg)
Aktuelni predsednik opštine Topola, Igor Petrović, ovim povodom se takođe oglasio na društvenoj mreži Fejsbuk.
- Konstruktivnim predlozima stručnih službi opštine, sa projektantima se došlo do predloga izmena predstavljene trase, koje će biti razmotrene, a u cilju da ova trasa bude prilagođena potrebama građana Topole, napisao je Petrović.
Kako Jovanović dalje ističe, „maksimum koji se u ovom pravcu može bezbolno podneti je brza saobraćajnca Orašac-Banja-Krčevac“.
- Pojektovao bi se u svakom naseljenom mestu kružni tok, da ljudi mogu lako da priđu putu i da pređu na drugu stranu. Šta će bilo kome ovde pun profil auto-puta sa zaustavnom trakom, nekakvim petljama, visokom ogradom, naplatom putarine stvarno je nejasno. Nejasno je i rešenje veze tog auto puta sa Malim Požarevcem, a tek da ne pricam sa Kragujevcem… Zašto mi želimo brzu saobraćajnicu? Zato što je to optimalno da sačuvamo prirodne resurse, sačuvamo celovitost svih sela, a ubrzamo prevoz robe i ljudi, istakao je Jovanović.
Jovanović je dodao i da je Topoli potreban put ka severu, odnosno Mladenovcu, ali i ka jugu, odnosno Kragujevacu i zapadni pravac ka Milanovcu i Čačku.
foto: privatna arhiva I.P.
Tekst je objavljen u okviru projekta „Prostorni plan Srbije – A gde je Kragujevac“, kojim će serijom tekstova Glas Šumadije pokušati da rasvetli položaj Kragujevca u novim planskim dokumentima Republike Srbije, kao i pravce razvoja grada. Projekat je podržao grad Kragujevac.
Ajte bre’ a Mladenovac, šta i ko ide na Arandjelovac. Kilometarske kolone preko Mladenovca za Kragujevac, Topolu, centralnu srbiju. Kao potomak građevinca ( put Niš – Niška banja, Beograd – Kragujevac) stidim se praznoglavih predloga, kakva Topola i Arandjelovac..ajte malo pameti!
Nemaju nikog stručnog vidi se na slici ! Petrović i Jovanović sami mlate bez beze ! Kao oni se razumeju u urbanizam, projekte i trase ! Nije ih sramota da se prave pametni i pričaju sa najiskusnijim inženjerima i Srbiji ! Tako bio i kod nas Nikolić u sve se petljao i ništa nije ni započeo a kamoli završio ! Sad smo centar Šumadije sa rupama od pola metra na asfaltu po glavnim ulicama! Još smo i kandidati za prestonicu kulture sa sve čarapama i gaćama koje vise oko Suda i Trga Radomir Putnik !
Da mi se vrtati moja dedovina