Predsednik Pravnog saveta Narodne stranke, advokat Vladimir Gajić, izjavio je danas da je Beograd na vodi „privatna investicija braće Andreja Vučića i Aleksandra Vučića“, koji je „istovremeno i šef države i šef mafije“.
- Arapi su samo kaskaderi braće Vučić, jer da Arapi imaju veze sa tim projektom, oni bi to sve već završili i izgradili pre dve, tri godine. Garantujem da u Beogradu na vodi nema ni 10 odsto vlasnika stanova koji bi mogli da dokažu poreklo imovine, rekao je Gajić na tribini „Zajedno protiv ekocida“ u organizaciji Pokreta Slobodna Srbija.
Gajić je dodao da je Srbija za Beograd na vodi dala zemljište koje vredi dve milijarde evra, a investitori, navodno iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, uložili su tek 150 miliona evra, s tim da Srbija ima 32 odsto udela, a „Arapi 68 odsto“.
- Srbija nije vlasnik imovine, nego udela u firmi. Ugovor o Beogradu na vodi je pravno sporan i u prvih pet godina od kada je zaključen zajednička firma je svaku godinu završila sa gubitkom, rekao je Gajić.
Gajić je naveo da je krovni sporazum između Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata neustavan, a posebno „član 6. koji je ekskludirao strane investitore od domaćeg zakonodavstva, pa za njih ne važe ni postojeći ni budući zakoni Srbije“ koji bi mogli da ugroze tu investiciju.
- Taj ugovor je bio pravni osnov da se donese leks specijalis, odnosno poseban zakon, koji je bio pravni osnov za oduzimanje imovine i rušenje u Hercegovačkoj ulici. Ako bi Ustavni sud Srbije zaključio da je taj međunarodni ugovor neustavan, sve bi palo po domino efektu i Beograd na vodi bi bio bespravno izgrađeno naselje, rekao je Gajić.
Predsednica odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Marina Lipovac Tanasković rekla je da je izgradnja metroa u Beogradu „velika pljačka“, jer će kilometar metroa koštati čak 100 miliona evra, dok je u Madridu metro građen po ceni od 43 miliona evra po kilometru, a vlast u Srbiji daje još 500 miliona evra za izradu novih projekata.
- Katastrofalno je što planiraju da linija metroa kreće sa Makiša, gde je sada livada, a tu planiraju da grade naselje od 36.000 stanovnika, koje žele da povežu sa Adom Hujom, gde takođe žele da grade, i da se dve linije metroa sastaju u Beogradu na vodi, rekla je Marina Lipovac Tanasković.
- Katastrofalno je i to što su zanemarene saobraćajne potrebe 150.000 ljudi koji žive u Rakovici, Belim vodama, Žarkovu i Ceraku, rekla je Marina Lipovac Tanasković.
Marina Lipovac Tanasković je dodala da je Grad Beograd dao projektni zadatak kuda bi linija metroa trebalo da ide, a ne stranci, kako to vlast tvrdi.