Članovi Unije sindikata prosvetnih radnika Kragujevca učestvovaće u štrajku uz skraćenje časova na 30 minuta, a takav protest biće i 21. i 31. marta, rečeno je Beti u ovom sindikatu.
Kragujevački odbor podržava zahteve USPRS u protestu „Zaokruži obrazovanje“ i ukazuje da to nisu novi zahtevi, niti nepoznati posebno Ministarstvu i Vladi Republike Srbije.
Zahtevi se odnose na smanjenje broja učenika u odeljenjima, sa sadašnjih 30 do 33 na 24, kao i na povećanje zarada zaposlenih u školama za 12 odsto i isplatu dela dugovanja koja potiču od 2015. u iznosu od 20.000 dinara.
„O smanjenju broja učenika i njegovom značaju za kvalitet obrazovanja govorimo već godinu dana, a njegov značaj je naročito došao do izražaja u toku pandemije. Pokušali smo da o tome razgovaramo prošle godine, ali je naš zahtev odbijen“, saopšteno je iz USPR Kragujevca.
U Uniji navde da su zarade visokoobrazovanih u školama konstantno niže od republičkog proseka, sa tendencijom stalnog pada u odnosu na zaposlene u drugim delatnostima.
„Uvodjenje platnih razreda koji bi za nas značili neku pravedniju raspodelu budžetskih sredstava je, po ko zna koji put, odloženo do 2025.godine“, podsećaju u Uniji.
Navodi se da je podrška države gradjanima Srbije u toku pandemije bila u vidu povećanja zarada, ali je pomoć za prosvetu izostala, dok se neka, zakonom utvrdjena prava iz radnog odnosa, ostvaruju samo u sudskim sporovima.
Unija zahteva i izmenu Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koji se u poslednjih godina menjao po hitnom postupku bez socijalnog dijaloga, uz nepoštovanje stavova i predloga prosvetnih radnika.
„Naše učešće u donošenju zakonskih odredaba Vlada potpuno ignoriše, a socijalni dijalog se svodi na puko obaveštavanje reprezentativnih sindikata o izmenama legislative kojom se uređuje obrazovni sistem“, navode u Uniji.
Ocenjuje se da će najnovije izmene Zakona o osnovnoj školi, kojima se uvodi postojanje kombinovanih odeljenja u drugom ciklusu, od petog do osmog, dovesti do smanjivanja broja odeljenja i pojave tehnoloških viškova.
„O kvalitetu nastave u odeljenjima gde su učenici iz različitih razreda, izlišno je govoriti“, ocenila je Unija.