U kragujevačkom Fijat Krajsleru za sutra (utorak, 14. januar) zakazana je proba proizvodne opreme, tzv. “punjenje linija”, uoči početka ovogodišnje proozvodnje sve tri verzije modela “500L”, koja će početi u sredu, 15. januara. Sutra će u fabrici biti angažovani zaposleni u jednoj proizvodnoj smeni, dok se u sredu, nakon jednomesečne pauze, upogone vraćaju svi radnici kragujevačke fabrike.
U prvoj polovini godine, saznaje Glas Šumadije, predviđeno je 60 radnih dana, po desetak od januara do kraja juna, i u tom periodu bi, s obzirom na dnevnu proizvodnju od 416 vozila,iz pogona trebalo da izadje oko 25.000 gotovih automobila, što bi mogla da bude i konačna ovogodišnja produkcija u kragujevačkoj fabrici.
Špekuliše se, naime, da bi ovogodišna proizvodnja u Fijat Krajsleru mogla da bude okončana krajem juna, nakon čega bi startovale pripreme pogona i proizvodno – montažnih linija za proizvodnju novog ili još jednog modela, koji bi se na tržištu pojavio do sredine 2021. godine. I dalje se pominje mogućnost izgradnje novih proizvodnih hala u fabričkom krugu Fijat Krajslera.
Da li će tako i biti, ostaje da se vidi.Predstavnici zaposlenih smatraju da bi menadžment Fijat Krajsler grupacije napokon trebalo da saopšti investicioni plan za Srbiju i (Poljsku), koji se najavljuje još od početka prošle godine, i kojim će, kako se očekuje, zvanično da bude najavljena i proizvodnja novog ili još jednog modela u Kragujevcu.
S tim u vezi, smatraju sindikalci, ohrabruje nedavni sporazum o formiranju nove kompanije izmedju Fijat Krajslera i Pežo PSA grupacije, u kojoj su, pored ostalih firmi, i Sitoen i Opel, i koja će, sa godišnjom proizvodnjom od 8,7 miliona vozila, da bude četvrti proizvodjač automobila na svetu, iza Folksvagena, Tojote i Reno – Nisana, a ispred Dženeral Motorsa, Forda i drugih giganata automobilske industrije.
Nova mega kompanija bi, veruju u kragujevačkoj fabrici, trebalo da obezbedi i brži i efikasniji razvoj proizvodnje novih automobila u svim delovima grupacije. Aktuelna fabrika automobila u Kragujevcu, nastala temeljnom rekonstrukcijom pogona Zastave automobili, u drugoj polovini prethodne decenije kratko je saradjivala sa Dženeral Motorsom, odnosno sa Opelom koji je, u to vreme, poslovao u sastavu DŽM-e, te je u Kragujevcu, u martu 2008. Bila formirana firma Zastava AGEM za proizvodnju i plasman OPELO-ovih modela.
Ugovorenu saradnju Zastave i OPELA osujetio je dolazak Fijata u Kragujevac, u septembru 2008. Deset godina ranije, odnosno u leto 1998.,Zastava je sa Pežoom potpisala pismo o namerama, kojim je bilopredvidjeno strateško partnersvo dveju kompanija.Dolazak Pežoa u Kragujevac osujetili su NATO bombarderi,u proleće1999. godine. Pežo i OPEL ipak će,makar i kroz zajedničku grupaciju, da dodju u Kragujevac, te nije isključeno da u ovdašnjoj fabrici automobila u dogledno vreme počne proizvodnja i nekog od njihovih modela. Tim pre što poznavaoci automobilskei ndustrije prognoziraju da će Fijat Krajsler sve više da se fokusira na Ameriku, dok bi Pežou, Sitroenu i Opelu, u okviru zajedničke grupacije, moglo, pored ostalih, da pripadne evropsko tržište.
Piše: Zoran Radovanović
Mnogo će se naraditi neradnici!!! Ma preterano!!! I za to će još dobiti platu!!! To nigde nema!!! Što veći nerad, to bolja plata!!!
Sramota naspram poštenog i vrednog sveta koji se namuči da zaradi svoje parče hleba. Velika sramota. Zašto plaćamo višestruko veće poreske obaveze? Pa upravo zato da bi neradnici dobili plate. Mi građani ih finansiramo. Strašno da strašnije biti ne može!!!!