- Molimo vas za urgentnu pomoć, kako bi se čuo glas stanovnika iz zgrade u Ulici Kralja Petra I. Zgrada „Kifla“, koja je jedan od simbola grada Kragujevca i predstavlja sećanje na jedno uspešno i sigurno vreme, usled nebrige nadležnih institucija, ali i stanara, načeta zubom vremena, dospela je u tešku situaciju. Svi korisnici centralnog grejanja u gradu Kragujevcu imaju grejanje od 15. oktobra. Jedino u našoj zgradi grejanja nema. Verujemo da će vaše izveštavanje skrenuti pažnju na ovaj problem nadležnim organima u energetici i gradu Kragujevcu, a nama omogućiti tople stanove.
Ovako počinje pismo stanara iz popularne kifle. A nije jedino koje Glas Šumadije od početka grejne sezone dobija od brojnih Kragujevčana.
Da se nađe – gde curi voda
U Energetici na naše pitanje – o čemu je reč, kažu da „postoji problem u snabdevanju toplotnom energijom stambenih zgrada na adresi Kralja Petra I 32, 32a, 34 i 34a“. Problem je, navodi se u odgovoru, u gubitku vode u sistemu sekundarnim instalacija o čemu ih je, tvrde, „obavestio upravnik ovih stambenih zajednica“.
- Tokom vikenda se upravnik obratio „Energetici“. za pomoć u rešavanju problema. Nažalost zbog početka grejne sezone i manjka ljudskih resursa, koji su angažovani na popravci magistralnih toplovoda i rešavanju problema na primarnim instalacijama i sekundarnim instalacijama za koje smo već bili prethodno angažovani trenutno nismo u mogućnosti da uslužno vršimo popravku u ovom objektu. Napominjemo da još uvek nije nađeno mesto kvara (curenja vode) i da je „Energetika“ uslužno pomogla sa svojim aparatom za traženje curenja, ali nažalost još uvek nije pronađen kvar, kaže Siniša Stević,rukovodilac Sektora održavanja instalacija u gradu
Stević kaže da „kada se nađe tačno mesto curenja, tek onda se može pričati o tome koliko je vremena potrebno za otklanjanje kvara i ko će isti otkloniti“. Energetika, kažu u toj firmi, poslove na održavanju popularne „Kifle“ ne obavljamo već dve godine.
Glas Šumadije se interesova da li stanari imaju pravo na umanjenje računa, jre se ne greju, ali u glavnom gradskom snabdevaču toplotne energije se pozivaju na Odluku o uslovima i načinu proizvodnje distribucije i snabdevanja toplotnom energijom, prema kojoj potrošači nemaju pravo na umanjenje računa ukoliko nemaju propisane temperature u objektima usled kvara na kućnim (sekundarnim) grejnim instalacijama (Član 72). U stambenim ili poslovnim prostorijama, u kojima nema tehničkih uslova za ugradnju mernih uređaja za merenje sopstvene pojedinačne potrošnje, naknada se umanjuje tako što se kod utvrđenih temperatura prostorija do +12°C, plaća samo fiksni deo cene. Ista Odluka propisuje da ukoliko je izmerena temperatura niža od temperatura propisanih članom 44. ove Odluke promenljivi deo cene se umanjuje za 12,5% za svaki stepen ispod propisanih temperatura. Odredbe stava 1. ovog člana primenjuju se pod uslovom da su kućne grejne instalacije tarifnog kupca ispravne, odnosno da uzrok nekvalitetnog grejanja nije nedostatak na kućnim grejnim instalacijama.)
- Napominjemo da Energetika uredno isporučuje toplotnu energiju za ovu podstanicu .i da je od strane upravnika stambene zajednice podnet pa posle povučen zahtev za privremeno isključenje objekta čime bi se izbegli troškovi vezani za isporuku toplotne enegije, da bi lakše našli curenje i da bi stanovi bili bar malo ugrejani. Kod korisnika koji plaćanje vrše po meraču utroška toplotne energije svaki zastoj se evidentira na samom mernom uređaju tako da se za njih ne daje bonifikacija ni u slučaju kvara na primarnim instalacijama (zastoja u samim kotlarnicama ili zbog kvara na toplovodu. Smatramo da je u ovom slučaju potrošnja toplotne energije i veća nego normalno jer se sistem stalno dopunjava hladnom vodom, tako da su istovremeno I potrošači i “Energetika” d.o.o. na šteti, kaže Siniša Stević.
U Energetici smatraju da deo problema leži i u činjenici da stambene zajednice angažuju preduzetnike koji se bave grejanjem pa, kako tvrde, grejne instalacije se ne pune do 30. septembra, kada je rok već često i sredinom oktobra, kada počinje grejanje:
- Nažalost sve je češća praksa punjenja instalacija nakon početka grejne sezone (sredinom oktobra meseca) i da se onda svaljuje krivica na “Energetiku”. O održavanju kućnih grejnih instalacija stara se vlasnik objekta odnosno organ upravljanja stambenom zgradom. Poslove održavanja vlasnik objekta, odnosno organ upravljanja stambenom zgradom ugovorom poverava energetskom subjektu, drugom privrednom društvu ili preduzetniku koji je registrovan za obavljanje te vrste poslova. Za održavanje kućnih grejnih instalacija koje se poveri energetskom subjektu ugovara se posebna naknada. Vlasnik objekta odnosno organ upravljanja stambenom zgradom koji poslove poveri drugom privrednom društvu ili preduzetniku dužan je da o tome obavesti energetski subjekt u roku od 15 dana od dana poveravanja poslova, objašnjava Stević.
Raskopana Ulica Tome Vučića
Problem sa grejanjem imaju i stanari u Tome Vučića, ali i okolnih ulica, Tu je, kažu, „neko nešto kopao i tako ostavio“. U Energetici kažu da su se „u toku punjenja toplovoda i probnog rada dogodile dve havarije (pucanja) toplovoda.
- Prva havarije je sanirana 12. a druga 15. oktobrai potrošači su odmah po završenoj sanaciji toplovoda dobili grejanje. Sanacija raskopane površine će biti obavljena u najskorijem roku, ali raskopana površina ne utiče na snabdevanje potrošača toplotnom energijom, tvrdi Siniša Stević.
S obzirom da je havarija bila na primarnom toplovodu koji je u vlasništvu D.O.O.Energetike, potrošačima u ulicama Tome Vučića, Hadži Milentijevoj, Ibarskih rudara i delu ulice Kneza Mihajla biće umanjen račun za period u kojem nisu imali grejanje, poručuju iz Energetike.