Treći Šumadijski festival rakije – dan našeg brenda

Društvo

Kragujevac je danas domaćin Šumadijskog festivala rakije, a među 40 izlagača su i neke od najpoznatijh destilerija iz cele Srbije. Pored predstavnika domaćina – Asocijacije „Šumadijska rakija“, u izlagačkom programu su i rakije Zapadne Srbije, predstavnici Župe Aleksandrovačke, destilerije iz Vojvodine, Istočne i Zapadne Srbije. Međunarodni karakter Festivalu ove godine dala je vinarija Tikveš, koja predstavlja svoje rakije od grožđa.

Rakija je specijalno piće, koja nas je kroz vekove čuvala i okupljala, povezivala porodice, prijatelje i komšije, činila nas onim što jesmo, rekao je otvarajući Festival gradonačelnik Nikola Dašić. A, da bi ostali to što jesmo mi moramo da čuvamo tradiciju. Dašić se zahvalio organizatorima – Asocijaciji „Šumadijska rakija“, Gradskoj turističkoj organizaciji i svim entuzijastima koji su pomogli da rakija šljivovica iz Šumadije bude prva brendirana rakija sa geografskim poreklom. To je obaveza više da Srbi i Šumadinci svoju rakiju podignu na visok nivo, da slavimo i promovišemo svoje proizvode i da je predstavimo svetu, da svet vidi kakvi smo domaćini, poručio je Dašić.

Šumadijski festival rakije je nastao sa ciljem podizanja nivoa rakijske kulture i bolje pozicioniranosti destilerija kroz promociju, distribuciju i prodaju proizvoda kao i razvoja i promocije rakijskih tura, kao specifičnog turističkog proizvoda.

U Srbiji je rakija deo porodične tradicije, časti i ugleda. U srpskom narodu postojalo je verovanje da je najbolje mesto za temelj nove kuće ono gde šljiva najbolje rađa, rekao je Goran Mijailović organizator Festivala, vlasnik destilerije i predsednik Asocijacije. Zanimljiva je i činjenica da je knjaz Miloš doneo uredbu da seljaci ne smeju da se zadužuju tako što će u zalog davati kazan za rakiju. To se smatralo osnovom svakog domaćinstva bez koga života nema.

Šumadija ima veliki potencijal u proizvodnji voća i voćnih rakija. U cilju očuvanja tradicije i afirmacije nacionalnog brenda 2017. godine okupilo se osam destilerija iz Šumadije i osnovalo Asocijaciju „Šumadijska rakija“ sa zajedničkim ciljem da se proizvodnja rakije podigne na što veći nivo i to sa etiketom geografske oznake.

Prema rečima Bojana Pavlovića direktora Gradske turističke organizacije, ovaj Festival je samo deo aktivnosti koje GTO zajedno sa Asocijacijom „Šumadijska rakija“ i sa svim našim partnerima, počev od Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja i uz podršku grada Kragujevca i naših resornih ministarstava, radi da bi promovisala jedinstveni turistički proizvod šumadijskih rakijskih tura. Danas je njen dan. Dan našeg nacionalnog brenda, danas prikazujemo koliko znanja, tradicije i ljubavi staje u ovu čašicu, istakao je Pavlović.

Tagovi:

1 thoughts on “Treći Šumadijski festival rakije – dan našeg brenda

  1. Sad nam je jasno zasto su nam putevi puni rupa… ovi iz vlasti zbog rakije (kao specijalno pice) dobili pogon na sva 4 tocka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.