Do kraja sledeće godine 34 stara vozila Vulović transporta koja su u sistemu javnog gradskog prevoza biće zamenjeno novim autobusima. Prema najavama prevoznika, 10 novih vozila treba da stigne do kraja tekuće godine.
O ovome je u emisiji na RTK govorio Miloš Ćuić, rukovodilac Sektora JTP–a u Javno komunalnom preduzeću Šumadija Kragujevac.
Podsećanja radi, od 1. decembra prošle godine grad Kragujevac je raspisao javnu nabavku, nakon čega je posao dobila ASP „Strela“ Obrenovac u konzorcijumu sa „Vulović transportom“.
ASP „Strela“ je ušla sa potpuno novim vozilima, a 34 stara vozila Vulović transporta po Ugovoru treba da bude zamenjeno do kraja sledeće godine. Prema najavama prevoznika 10 novih vozila treba da stigne do kraja godine.
Pri raspisivanju javne nabavke, osnovni kriterijum je bio da vozila budu nova, da emisiona klasa motora iz ekoloških razloga bude euro 6, a ostali zahtevi su se odnosili na brojače putnika na vratima, video nadzor, WiFi, kao i klimatizaciju vozila.
Zbog ekstremno visokih temperatura, na starijim tipovima vozila došlo je do problema sa uređajima za hlađenje, a tim mehaničara „Vulović transporta“ svakodnevno radi na održavanju tih uređaja na vozilima. Uključeno je i 5 dodatnih Ikarbusovih vozila sa Mercedesovim agregatima (2016. godište), kako bi se vratio stari kvalitet prevoza u gradu.
U ranijim godinama postojao je letnji i zimski red vožnje. Nije smanjen broj polazaka u letnjem periodu. Grad Kragujevac je odlučio da izađe u susret našim sugrađanima sa maksimalnim komforom kako ne bi presedali, kasnili na posao, ili da ne bi došlo do stvaranja nepotrebnih gužvi u prevozu.
Ukupno 65 vozila saobraća kragujevačkim ulicama, a sa rezervnim, imamo na raspolaganju 72 vozila.
Ćuić je istakao da u Kragujevcu postoji kultura plaćanja, odnosno svi putnici ulaze na prednja vrata i tom prilikom se validiraju.
Vremenska karte (120 minuta) i dalje važe, odnosno cena karte u tom vremenskom intervalu je 95 dinara, bez obzira na to koliko puta putnik preseda (75 + 20 +0 dinara). Moguće je kupiti i papirnu kartu kod vozača koja košta 160 dinara, ukoliko putnik na vreme nije produžio kartu, ili dolazi iz drugog grada.
Cene karata nisu menjane dve godine. Za sada nema indicija za promenom cene, mada se prate parametri na tržištu koji utiču na cene derivata, indeksa rasta cena i slično.
Najbrojniji korisnici besplatnih karata su lica sa i preko 65 godina i đaci osnovnih i srednjih škola, zatim dobrovoljni davaoci krvi sa 75 i više puta, socijalne kategorije, kao i lica obolela od pojedinih bolesti.