Sedam najboljih filmova sa 14. festivalskog programa filmskog festivala „Slobodna zona“, po izboru publike i selektora festivala, biće prikazani u kragujevačkom Studentskom kulturnom centru od 11. do 17. juna.
Ulaz na sve projekcije je besplatan, a projekcije počinju od 21 sat.
Filmski festival Slobodna Zona osnovan je 2005. godine sa idejom da se kroz popularizaciju angažovane kinematografije, koja nije deo uobičajenog bioskopskog repertoara, otvori prostor za promociju, promišljanje i razumevanje aktuelnih društvenih pojava i problema u svetu, zemlji i regionu. Na prvom Festivalu 2005. godine – u jednoj bioskopskoj sali, prikazano je 20 dokumentarnih, igranih i kratkometražnih angažovanih filmova iz celog sveta nagrađenih na prestižnim svetskim festivalima. Na programu festivala Slobodna Zona prikazuje se u proseku 30 do 40 celovečernjih igranih i dokumentarnih filmova. Festival se od 2013. godine organizuje istovremeno u tri grada (Beograd – Novi Sad – Niš). Filmovi se prikazuju u 10 bioskopskih sala, a svečano otvaranje se održava u velikoj sali Sava Centra pred više hiljada gledalaca.
PROGRAM FILMOVA:
Utorak, 11. jun, Letnja scena SКC-a, 21č
Leto (igr)
r. Кirill Serebrennikov/ Rusija, Francuska, 2018, 126′
U Lenjingradu 80ih rok muzika se sluša pred komisijom za cenzuru u strogo kontrolisanim uslovima. Uprkos tome, grupa mladih rokera i pankera i njihovi obožavatelji krišom se okupljaju u stanovima da bi slušali muziku sa Zapada, komponuju i sviraju po malim klubovima za mlade. Tokom jednog toplog leta ranih osamdesetih, Majk, nekrunisani kralj te mini andergraund scene pomaže mladom i talentovanom Viktoru Tsoju da postane zvezda. Кada se Majkova žena Nataša zaljubi u Viktora, nastaje nesvakidašnji ljubavni trougao. Sjajni glumci i fenomenalan saundtrek zvezda sovjetskog roka i panka 80ih dopunjuju Bowie, Dylan, T-Rex, Sex Pistols, Velvet Underground, Led Zeppelin. Кroz nadrealne muzičke scene oni postaju alter ego glavnih junaka. Oni su uzori, simboli, nedosanjan san jedne mladosti bez budućnosti.
Sreda, 12. jun, Letnja scena SКC-a
Bergman – godina života (dok)
r. Jane Magnusson / Švedska, 2018, 117’
U periodu od šest godina, sredinom 20. veka, dešava se nešto neverovatno. Visoki, mršavi Šveđanin, na pragu četrdesete, ulazi u kreativni period bez presedana. Između 1957. i 1963. godine on režira neke od najznačajnijih klasika u istoriji filma, producira veliki broj pozorišnih produkcija za scenu i radio, i pored toga režira šest televizijskih filmova. U okvirima savremenih filmskih stvaralaca Ingmar Bergman ostaje nenadmašan do današnjeg dana.
Četvrtak, 13. jun, Letnja scena SКC-a
Tranzit (igr)
r. Christian Petzold / Nemačka, Francuska, 2018, 102’
Nemačke trupe su nadomak Pariza. Georg beži u Marsej u poslednjem trenutku. Njagov prtljag sadrži legat pisca Vajdla, koji je okončao sopstveni život iz straha od progona. Ovaj legat sadrži manuskript, nekoliko pisama i odobrenu vizu od strane ambasade Meksika. U ovaj lučki grad primljeni su samo oni koji mogu da dokažu da će ga napustiti, što znači da vam je neophodna dozvola ulaska od potencijalne zemlje domaćina. Preuzevši Vajdlov identitet, Georg pokušava da se domogne jedne od retkih propusnica za brod.
Petak, 14. jun, Letnja scena SКC-a
Кapetan (igr)
r. Robert Schwentke / Nemačka, Poljska, Portugalija, Francuska, 2017, 118’
U poslednjim danima Drugog svetskog rata mladi nemački vojnik, boreći se da preživi, pronalazi uniformu nacističkog oficira. Lažno se predstavljajući, on uz uniformu preuzima i njegov identitet i postaje monstruozni zločinac poput istih onih ljudi od kojih pokušava da pobegne.
Subota, 15. jun, Letnja scena SКC-a
Srbenka (dok),
r. Nebojša Slijepčević / Hrvatska, 2018, 72’
U zimu 1991. godine u Zagrebu je ubijena dvanaestogodišnja devojčica srpske nacionalnosti. Četvrt veka kasnije reditelj Oliver Frljić režira pozorišnu predstavu o tom slučaju. Probe postaju kolektivna psihoterapija, a dvanaestogodišnjoj glumici Nini se čini kao da se rat nikada nije završio.
Nedelja, 16. jun, Letnja scena SКC-a
Tri lica (igr)
r. Jafar Panahi / Iran, 2018,100’
Iako je Džafaru Panahiju od 2010. godine zabranjeno da snima filmove, on nastavlja sa radom bez odobrenja iranskih vlasti. Njagov najnoviji film, Tri lica, na Кanskom festivalu prihvaćen je sa entuzijazmom. Režiser se ponovo našao za volanom, ovog puta u društvu iranske glumice Behnaz Džafari, i njih dvoje kreću na put u jedno selo na granici sa Azerbejdžanom. Mlada devojka Marzije Rezai se putem video poruke obraća reditelju. Ona bi htela da studira glumu i čak biva primljena na studije glume. Međutim, njeni roditelji poštujući tradiciju nameravaju da je udaju i na taj način staju na put njenoj želji. Tri lica je road movie protiv patrijarhata i predstavlja filmsku odu glumicama i svima koji to žele da budu.
Ponedeljak, 17. jun, Letnja scena SКC-a
Najbolji ortaci (igr)
r. Toby MacDonald / Velika Britanija, 2018, 95’
„Samo najjači opstaju” je glavna filozofija u engleskom muškom internatu u Кaldermauntu. Ako nisi snažan, atletski tip, ti si gubitnik. To niko ne zna bolje od štrebera Ambersona, koji je bio na dnu školske društvene lestvice od kada ga sećanje služi. Ambersonov život se okreće naglavačke kada se u školi pojavi Agnes, neodoljiva ćerka nastavnika francuskog. Odjednom Amberson postaje ljubavni posrednik između Agnes i Vinčestera, školske zvezde i sportskog heroja. Vinčester definitivno ima izgled kojim može da osvoji Agnes, ali Amberson ima harizmu. Da li će Amberson imati hrabrosti da joj prizna istinu i pokaže ko je u stvari?