Kao što smo i najavljivali od ponedeljka 3. avgusta počela je „Nedelja rozea” u organizaciji Vinsko rakijskog haba Kragujevac u „Kući Đure jakšića” u Karađorđevoj ulici. Cilj akcije je promocija rozea koji su proizvod šumadijskih vinarija.
Po zamisli organizatora akcije (i promocije) roze je kao piće idealan za letnje vrućine jer je lagan, osvežavajući, mirisan, aromatičan, prosto „cvetan”…, kako stručno cene poznavaoci.
Piće za sve generacije i svako doba dana, bilo kao aperitiv ili uz jelo.
- Šumadijski rozei su specifični, u potpunosti odražavaju punoću ukusa koje šumadijsko grožđe ima u sebi. Oni „nose” taj miris i ukus Šumadije a naravno svaki proizvođač „dodaje” svom rozeu i lični pečat koji je uvek specifičan kada su crvene sorte vina u pitanju, tvrdi Nenad Popović, direktor Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja koja je pokrenula osnivanje i uređenje Vinsko rakijskog haba u „Kući Đure jakšića” i samim tim je i inicijator i ove jednonedeljne promotivne akcije.
Po Popoviću roze je dobar, kvalitetan i popularan proizvod u vinarskom svetu a dodaje (što nije zanemarivo) da su rozei (pa i naši šumadijski) značajno jeftiniji od crnih vina. Naravno, reč je vinima koja nisu „industrijska” već o rozeima iz šumadijskih vinarija koji su na nivou najkvalitetnijih vina iz Srbije.
- Ove nedelje upoznajemo naše sugrađane sa šumadijskim rozeima. Popularne su i cene (20 posto popust tokom akcije) pa je tako sada kod nas čaša vrhunskog rozea oko 200 dinara, ističe on dodajući da Hab ima najširu paletu vrsta ovog vina kod nas – čak šest etiketa rozea od kojih pet ljubitelji rozea mogu pronaći samo kod njih u Vinsko rakijskom habu jer in nema u prodaji u trgovinskim lancima.
Dakle, ove nedelje po posebnim promotivnim cenama Kragujevčani (ali i ne samo oni) mogu da probaju sledeće šumadijske perjanice rozea: „Arsenijević” (Topola), „Radovanović” (Krnjevo), „DeLena” (Lipovac), „Nemir” vinarije „Despotika” (Braničevski okrug), „Stari hrast” (Žirovnica) i „Trijumf” iz „Aleksandrovića” (Vinča kraj Topole) i po rečima ljudi iz haba koji ih promovišu „svako je specifično na svoj način i ni jedno nije isto u odnosu na recepturu, sortni sastav…)
- Za svakog po ponešto, bilo da neko voli poluslatko ili suvo…, ne bez ponosa ističu organizatori akcije.
Oni podsećaju da je njihova misija promocija domaćih vina i proizvođača rakije. Hab nije mesto za odabrane i elitu, već za sve građane, mada zbog prijatnog uređenja ljudi (po)misla da je klupskog karaktera. Ali, nije.
- Ovo nije privatan restoran i kafana. Naša ideja je da promovišemo vinsku i rakijsku kulturu sa teritorije Šumadije, a ne da ostvarimo profit. Pokrivamo samo troškove (plate, komunalije…) a ako na kraju godine nešto novca (pre)ostane mi smo u obavezi d ate pare investiramo u nove projekte iz ove oblasti, podseća Nenad Popović.
Ova akcija „Nedelja rozea” je prva ove vrste.
- Hab je otvoren „malo u nevreme”. Epidemiološka situacija nam je, što se kaže, „odsekla noge”. Ne možemo zbog bezbednosti da organizujemo promocije vinara i rakijaša sa ovih prostora što je naša osnovna namena. Ali, kroz ovakve akcije i na ovaj način popularizujemo i sam prostor Haba, ističe naš sagovornik, dodajući da u ovom prostoru pored bara imaju i šop sa najpovoljnijim cenama ne samo u našem gradu, već na mnogo širim prostorima.
Svoje akcije i delatnost promovišu i onlajn akcijama (na sajtu Haba) poklanjaju svake nedelje flaše eksluzivnih pića (za sada se javlja po 300 ljudi po akciji i to iz raznih gradova)
A, uz piće obavezno ide i meze. Takođe jedna od misija haba je da poduči naše ljude koju i kakvu hranu da „miksuju” sa određenim vrstama vina.
Sem hladnih predjela (suhomesnato, čvarci…) u habu trenutno imaju i ekskluzivna selekcija sireva (kozijih) proizvođača „Beo kapre” (brend „Kozari” koji 80 posto svoje proizvodnje izvoze u Dubai i slične prestižne lokacije ) od tvrdog, preko sira u maslinovom ulju pa do specijaliteta sireva u plesni poput: sira u hrastovoj kori i čubaru (začinsko lekovita biljka sa obronaka Rtnja – proverni afrodizijak), sira u hrastovom pepelu, u kestenovom listu… takođe po pristupačnim cenama.
Želja im je da potencijalne ljubitelje rakije i vina pravilo uvedu u „tajne gastronomije” jer kako kažu određena pića idu samo sa određenim sirevima. I, za sada im polazi za rukom.
Akcija popularizacije „Nedelja rozea” je u toku, do nedelje 9. avgusta. Šta za kraj reći, sem prijatno i, naravno, živeli.
Samo napred.