Strip je ozbiljna stvar rečeno je na tribini – Vera u stripu i popularnoj kulturi u okviru Međunarodne strip konferencija – Kragujevac godine devete. Na ovu temu govorili su sociolog dr Miša Đurković i istoričar Vladimir Dobrosavljević.
- Ono što je u komunističkoj Jugoslaviji išlo u korak sa savremenom umetnošću, bio je strip. Upoznavali smo se i sa evropskim stripom. Sem bivše Socijalističke federativne republike Jugoslavije, ne postoji postoji prostor na kome je italijanski strip doživeo veću, uticajniju recepciju, nego što je doživeo kod nas. Ne samo od zlatne serije sa Zagorom, Teks Vilerom, Blek Stenom… Strip je bio prirodan prozor u svet, rekao je Dobrosavljević.
Kroz modernu kulturu, pop kulturu zapadna kulura produje moderne heroje, moderne junake, kaže Vladimir Dobrosavljević:
- Odakle jedna tako suštinska, arhetipska stvar u nečem užasno profanom – popularnoj kulturi? Popularna muzika svoje korene nalazi u kantri muzici i bluzu. Bluz je odnos crnih robova koji su došli na američki kontinent i njihovog porekla položaja, odnos prema religioznosti. Kantri je odnos belog čoveka koji dolazi na novi prostor. Ta dva modela prave popularnu muziku, rokenrol. Otac toga je gitarista Robin Džonson, Mnogo je mitova u vezi sa njim, a najveći je njegova 31. pesma – Ja i đavo, Po legendi, jedne noći, u delti Misisipija, prodao je dušu đavolu za tehniku sviranja bluza…
Miša Đurković je kao ilustraciju teme naveo Svetog Đorđa:
- Sveti Đorđe je prvi arhetip jednog super heroja, u sjajnom oklopu, ima koplje kojim probija aždaju. I kod Betmena imamo isto….
Đurković ocenjuje da veliki deo savremene pop kulture „građen na bogoboračkim osnovama“:
- To je nasleđe srednjeg veka. Religija je definisala vladajući sistem vrednosti, dok je narod gradio neki svoj sistem vrednosti…
Razgovor je vodio pisac, scenarista i aktivista u kulturi Zoran Stefanović