Dok se Kragujevac sprema za početak serijske proizvodnje električnog modela „fiat grande pande“, kompanija Stellantis je obustavila proizvodnju električnog „Fiata 500“ u Italiji na četiri nedelje zbog slabe potražnje. Kompanija je najavila transformaciju fabrike u Torinu i investiciju od 100 miliona evra za razvoj hibridne verzije ovog modela. Pored toga, Stellantis razmatra smanjenje broja radnih mesta u Italiji usled opadajuće prodaje, prenosi Bloomberg.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, Dušan Marković, za Bloomberg Adriju navodi da potrošači sve više preferiraju klasične hibride, koji kombinuju ekološke prednosti s prednostima motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Prodaja čisto električnih vozila opala je u prvih sedam meseci 2024. godine, dok su klasični hibridi zabeležili porast prodaje od 23 odsto, što je očigledno uticalo na strategiju Stellantisa.
Marković je izrazio zabrinutost da bi pad potražnje za električnim vozilima u EU mogao negativno da utiče na proizvodnju u Kragujevcu, iako se „grande panda“ ne takmiči u istom segmentu kao „Fiat 500“. Iako je proizvodnja u Srbiji planirana za oko 50.000 vozila godišnje, ovaj pad potražnje nije dobra vest za početak proizvodnje. Marković je takođe naglasio da su značajna sredstva već uložena u električni model, te se ne očekuje prelazak na proizvodnju tradicionalnih hibrida u kratkom roku.
Saša Đorđević, predsednik sindikata FCA, potvrdio je da pripreme za serijsku proizvodnju u Kragujevcu idu po planu, a početak je predviđen za kraj oktobra. Iako je planirana i hibridna verzija „fiat grande pande“, Đorđević nije mogao da potvrdi da li će proizvodnja hibrida početi istovremeno sa električnom verzijom.
Ova situacija se događa usred šire krize u evropskoj automobilskoj industriji, gde pad potražnje za električnim i plagin hibridima postavlja izazove za proizvođače poput Stellantisa.
Izvor: Bloomberg