„Stelantisovi“ automobili proizvedeni u Kragujevcu mogu biti konkurentniji i od kineskih

Ekonomija

Hrvatski stručnjak za automobilsku industriju Siniša Bosanac je ocenio da „Stelantisovi“ automobili proizvedeni u fabrici u Kragujevcu mogu biti tržišno znatno učinkovitiji od modela proizvedenih u zemljama Evropske unije (EU) u odnosu na vozila kinsekih proizvođača.

On je u izjavi za FoNet, rekao da je model „fijat grande panda“ (FGP), kao hibrid sa cenom od oko 19.000 evra i električna verzija sa cenom manjom od 25.000 evra, „itekako konkuretan drugim proizvođačima automobila na tržištu, pa čak i onima iz Kine“.

  • Najvažnije konkurentske prednosti proizvodnje automobila u Kragujevcu su duga tradicija proizvodnje automobila, stručna radna snaga, niži troškovi radne snage, niža cena energenata, niži komunalni troškovi i manji porezi, istakao je Bosanac.

Dodao je da  Stelantis kroz FGP nudi automobil inovativnog dizajna sa retro detaljima slavne prošlosti koja budi emocije kod kupaca.

Bosanac je naglasio da je Stelantis veoma mudro odlučio da u Srbiji proizvoditi model B segmenta koji je jedan od najprodavanijih segmenata na tržištu automobila.

  • Realno je očekivati značajno veću proizvodnju i prodaju modela FGP od one koja je ostvarena proizvodnjom i prodajom prethodnog modela fijat 500L, koji je pripadao segmentu monovolumena koji ima značajno manju nišu na tržištu automobila, kazao je stručnjak za automobilsku industriju.

Bosanac je naglasio da je Stelantis ozbiljna multinacionalna kompanija koja se „ne igra sa svojim ugledom i poverenjem kod kupaca“ te da nema govora o bilo kakvom „odustajanju, promeni planova ili dugoročnom prolongiranju projektovane proizvodnje“ u fabrici autmobila u Kragujevcu.

  • Stelantis je velika i ozbiljna kompanija koja je predstavila javnosti novi model FGP i realno je očekivati da će proizvodnja početi u predviđenim rokovima bez kašnjenja. Osobito ako imamo u vidu da fabrika u Kragujevcu, kao član grupe Stelantis i ima na raspolaganju svu potrebnu tehnologiju, stručnu radnu snagu i potrebna financijska sredstva za uspostavljanje proizvodnje novog modela, naglasio je Bosanac

Prema njegovom mišljenju, postoji mogućnost minimalnog kašnjenja, kako bi istovremeno startovala proizvodnja električnog automobila FGP i njegova hibridna verzije i da bi zbog toga moglo doći do izvesnog pomeranja početka serijske proizvodnje.

On je istakao da je takav pristup veoma  racionalan i potpuno razumljiv s obzirom na trenutnu situacju na evropskom automobilskom tržištu, jer može značajno da umanji rizik koji je uvek prisutan prilikom lansiranja novog modela.

Tagovi:

2 thoughts on “„Stelantisovi“ automobili proizvedeni u Kragujevcu mogu biti konkurentniji i od kineskih

  1. Mogu biti, ce biti… futur.

    U sustini ovo je strana firma koju mi poreski obveznici i gradjani finansiramo pa tako sledi da je ekonomska isplativost i opravdanost neizvesna i bacanje datih para u bunar.
    Mnogo drugih pozicija (citaj poslova) postoji kod nas gde vec ulozeni novca bi mogao da mnogo vece i bolje rezultate a sto bi za posledicu imalo i mnogo bolji razvoj kako drustva tako i malih i srednjih firmi i preduzetnistva.

    Na prvi sum , Fiat ili Selantis ce otici iz Srbije… jer oni nisu ovde da bi bili socijalna ustanova vec da koriste nase novce, resurse ali i ljude a sto se jos od Zastave i pokazalo – kupovao se socijalni mir koji nam se opako obio o glavu vise puta do danas.

  2. Fijat ima nesto vise od 800 zaposlenih, samo stotinak vise nego u protekle dve ipo godine kada se nije proizvodilo nista. Nema potrage za radnom snagom, a nece je ni naci za platu od 64000 dinara. Sve je tu nezdravo od samog njihovog dolaska, vidi se ruka nase drzave. Sa tim brojem radnika nije moguce organizovanje proizvodnje u jednoj smeni. Fabrike koje proizvode automobile u jednoj smeni, ne postoje. Zamolio bih strucnjake da ne govore o strucnoj radnoj snazi, vec samo o jeftinoj. I kod nas a i u svetu, ne postoji nikakva skolska sprema za rad na montaznim trakama, Sve se nauci za nekoliko dana i dalje su samo manuelne sposobnosti i fizicka sprema. Mali je broj pozicija za koje se trazi odredjeno zanimanje. Tehnologija, projektovanje nije nas posao. Zastava je bila nesto sasvim drugo.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.