U organizaciji NVO „Stablo“, a uz podršku grada Kragujevca, u OŠ „Đura Jakšić“ u Kragujevcu započela je realizacija projekta „Vitezovi opstanka“. Projekat je namenjen pre svega deci romske nacionalnosti kako bi se sprečilo njihovo osipanje iz obrazovnog sistema. Jedan od ciljeva je i socijalno uključivanje učenika u sve tokove života u zajednici, kao i u sve nastavne i vannastavne aktivnosti.
Prema statističkim podacima 82% romske dece upiše prvi razred osnovne škole. Međutim 49% napusti školovanje u periodu od prvog do osmog razreda, što predstavlja veliki problem, ne samo u Kragujevcu već i na području cele Srbije, rekao je prof.dr Nedeljko Manojlović član gradskog veća za obrazovanje. Grad Kragujevac je podržao ovaj projekat koji će obuhvatiti pet skola sa najvećim brojem učenika romske nacionalnosti. Nadamo se, kazao je Manojlović, da će realizacija dati značajne rezultate ne samo po pitanju osipanja romske dece iz obrazovnog sistema, nego i motivisanja da završe srednju školu pa i fakultet.
Projekat je potpisivanjem Memoranduma o saradnji sa NVO“Stablo“ prva podržala OŠ „Đura Jakšić“ koja ima veliki broj đaka romske nacionalnosti. Većina od njih su, prema rečima direktora škole Đorđa Božovića, poslušni i vredni učenici koji uspešno završavaju razred. Međutim, ima i učenika koji nisu redovni đaci i njima je takva dodatna podrška potrebna.
Prve aktivnosti biće organizovane u toj školi tokom leta u vidu dopunske nastave za učenike koji teže savladavaju gradivo iz srpskog jezika i matematike ali i svih drugih predmeta gde je podrška potrebna. Projekat je otvoren za svu decu koja imaju problem sa učenjem i veliki boj izostanaka. Fokus će biti i na radu sa roditeljima koje kroz ovaj projekat želimo da motivišemo da decu dovode u školu, istakla je Gordana Petrović iz NVO „Stablo“.
U septembru, planirana je obuka za nastavnike iz ove i drugih škola u gradu o tome kako raditi sa đacima koji nisu iz većinske populacije. Iako je udruženje sa svim obrazovnim institucijama uradilo dosta na poboljšanju obrazovanja Roma, samo kontinuiranom podrškom, stalnim i upornim radom možemo da pratimo stopu isključenosti učenika i utičemo da bude mnogo manja, poručila je Gordana Petrović.