Kada su u Ulici Đenerala Terzibašića u Kragujevcu izvođeni radovi na kišnoj, fekalnoj i vodovodnoj kanalizaciji, pojedini stanovi u barakama bili su potpuno poplavljeni. Iz hidranta je, kako pričaju stanari, voda tekla potokom.
- Mislim da su presekli i drenažu duž temelja, pa sada voda ide i ispod temelja i kada je veća kiša, kofama izbacujem vodu, priča jedna od žiteljki Milica Nikolić.
Dvočlanim porodicama od avgusta prošle godine počeli su da stižu računi sa enormnom potrošnjom vode. Pa je tako u stanu Milice Nikolić, koja živi samo sa mužem, u jednom mesecu potrošeno 782 kubika vode.
Ljiljana Spasić priča kako su u septembru prošle godine počeli da stižu računi za mesečnu potrošnju od preko 800 kubika vode.
- Kada je izvođač radio trotoar, voda je šikljala iz hidranata, tekla je ulicom, priča Milica Nikolić.
Obraćala se, kaže, svima.
- Žalili smo se svima, od Vodovoda do gradonačelnika Dašića. Gradonačelnika sam srela na ulici, bio je korektan, ali me ni jednom nije primio. Dolazili su kontrolori iz Vodovoda, merili i otišli. Čuvam račune od 36 godina, ali se ovo do sada nije dogodilo.
U septembru prošle godine Ljiljana Spasić je dobila račun u iznosu od 74.000 dinara.
- Pre toga nisam dugovala ni dinara. Kontrolori su rekli da i pored najsavremenijih uređaja nisu mogli da pronađu kvar. Ako oni nisu, kako ćemo mi da pronađemo. Mi smo, uglavnom, penzioneri. Što bismo plaćali ono što nismo potrošili?
Zvali su i vodoinstaltere, zatezali ventil, uradili sve što je bilo do njih ali količinu vode, za koju su im stigli računi, nisu mogli da potroše.
Na pitanja, koja je postavio Glas Šumadije, iz JKP Vodovod i kanalizacija odgovaraju da „stanari već duži vremenski period znaju da imaju havariju iza centralnog vodomera, neophodno je da u što kraćem roku otklone kvar kako bi sprečili dalje nekontrolisano oticanje vode i nepotrebno uvećanje njihovih računa“
- Stručne službe izlazile više puta na datu adresu i kontrolom na terenu utvrdili da postoji curenje na mreži iza centralnog vodomera na adresi Đenerala Terzibašića br. 4. Kontroli su prisustvovali i stanari stambenih jedinica i date su im smernice za dalje rešavanje problema. Ingerencije našeg preduzeća su do centralnog vodomera, i u ovom slučaju održavanje vodovodne linije iza istog nije u nadležnosti JKP „Vodovod i kanalizacija“ već isključivo korisnika stambenih jedinica, a sve u skladu sa Odlukom o snabdevanju vodom za piće, prečišavanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda, navodi se u odgovoru JKP Vodovod i kanalizacija
Stanari su se obratili i narodnom poslaniku stranke Zajedno Nikoli Nešiću.
- Računi su tim građanima skočili 44 puta, niko nije odgovoran, pa zbog čega bi oni platili račune, pita Nešić.
- Račun za vodu na neverovatnih 39.000 dinara je izazvao sumnju i u samom Vodovodu te je našim sugrađankama već sutradan uručeno obaveštenje u kojem piše „da je uočena uvećana potrošnja na centralnom vodomeru“ i da je obaveza potrošača, odnosno njih, da “što hitnije utvrde razlog povećane potrošnje i isti otklone”. Naše sugrađanke su se od tada ( 21. septembra 2022. godine) do danas obratile: gradonačelniku, direktoru Vovodova, predsedniku Skupštine, članici gradskog veća za komunalne delatnosti, kancelariji 405, načelnici šumadijskog regiona, lokalnom ombudsmanu, a njihovi računi su do danas porasli na 148.000 dinara, podseća Nešić.
Nešić naglašava da problem nije postojao, dok se nije pojavio investitor i dok nije asfaltirana ulica.
- Da li građani treba da o sopstvenom trošku reše problem koji je Vodovod ustanovio da postoji i još da plate sve račune? Kako je moguće da donosioci odluka nisu seli zajedno da reše problem, kada je evidentno da je došlo do neke greške za koju nisu krive naše sugrađanke?
Nešić kaže da je postavio odborničko pitanje u Skupštini grada, kao i da će njegova poslanička kancelarija da pruži pravnu pomoć građanima.
Ono u šta žitelji strane ulice na kojoj su barake sumnjaju, jeste da je neki investitor zainteresovan za gradnju, pa da se čini sve kako bi život u barakama bio nepodnošljiv.
Molim redakciju Glasa Sumadija da prenese ovu poruku ovim nesretnim ljudima.
Lepo neka ih prijave komunalnoj i trzisnoj inspeckiciji ali obavezno i da izvrse reklamaciju svakog racuna koji su dobili!
Po zakonu nema roka za podnosenje reklamacije za usluge od opste ekonmskog znacaja/interesa dakle mogu i retroaktivno.
Dalje, po zakonu tek nakon sto su izvrsili reklamaciju ma kako da na nju se odgovori korisnik usluga ima sva dalja prava i mogucnosti u skladu sa zakonom.
Neka ljudi barem zadovolje formu da ih ne hvataju na tehnikalije.
Dovoljno je da u reklamaciji napisu jednu recenicu da saobrazna usluga nije pruzena i da cinjenicno stanje ne odgovara izdatom racunu pa je tako sporno i potrazivanje po izdatom racunu.
Mogu istaci i da izdati racun nije u skladu sa zakonom ali ovo gore je sasvim dovoljno obzirom da kupac nije ucena stranka i to nije u obavezi da zna a ocemu je prodavac i drugi trebalo da vode racuna u smislu ZOO i ZZP.