Šta je sve novina u Pravilniku o prenosu broja mobilnog?

Društvo Ekonomija

Pravnik o prenosu broja mobilnog telefona, od jednog kod drugog operatera, počeće da se primenjuje godinu dana kasnije nego što je planirano, od avgusta 2023. godine, prenela je nedavno Nova ekonomija. Novim pravilnikom predviđen je i besplatan prenos tog broja. 

Kako se navodi u saopštenju RATEL-a (Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge), novim pravilnikom se omogućava da se izbegne načešći razlog za odbijanje prenosa broja od strane operatera.

  • Omogućeno je da se izbegne najčešći razlog odbijanja prenosa broja, tako što se ne dozvoljava odbijanje njegovog prenosa zbog razlike u adresama u zahtevu i evidenciji, kao ni zbog manjih razlika u nazivu i adresi pretplatnika, kao i  preciziranjem da je kod odlučivanja presudan matični broj.
  • Uvodi se nova obaveza operatorima da, na zahtev korisnika, izdaju spisak svih brojeva koje korisnik koristi uz prateće podatke, s obzirom da je u dosadašnjoj praksi uočeno da je neusaglašenost tih podataka najčešći razlog odugovlačenja i dugog trajanja prenosa kod poslovnih korisnika koji koriste jedan ili više opsega numeracije sa serijom brojeva.
  • Novina je da postojanje ugovornih obaveza između korisnika i operatora davaoca broja ne može biti razlog za odbijanje zahteva za prenos broja i definisan je izuzetak od toga, čime se izbegavaju različita tumačenja i olakšava se odlučivanje o ispravnosti zahteva.
  • Definisan je radni dan koji uključuje i subotu, čime se postupak prenosa broja ubrzava u slučajevima kada rokovi za izvršenje dospevaju za vreme vikenda.
  • Period kada korisnik, koji je izvršio prenos broja, može ponovo da traži prenos istog broja, smanjen je sa tri na dva meseca, kako bi se korisnicima dodatno olakšala promena operatora.
  • Omogućeno je podnošenje zahteva elektronskim putem.
  • Precizirano je da se u slučaju kada se uvodi suspenzija poziva zbog neizmirenih obaveza, ona se odnosi na odlazne pozive, izuzev poziva prema hitnim službama.
  • U slučaju zaostalih dugovanja i vraćanja broja, definisani su uslovi i rokovi u kojima pretplatnik mora da izmiri zaostala dugovanja, ali se takođe pretplatnik upozorava da ukoliko to ne učini u propisanom roku prvo će mu pozivi biti suspendovani, a ako i nakon suspenzije poziva ne izmiri svoja dugovanja u predviđenom roku, broj će biti trajno isključen.
  • Unete su nove odredbe koje u cilju efikasnijeg postupka, propisuju rok za obračun zaostalih dugovanja, predviđen je način obaveštavanja pretplatnika o dugovanjima i roku i načinu na koji mora da ih izmiri.
  • Omogućava se da se prenos broja zakaže unapred sa tačno određenim datumom.
  • Posebno je uređen postupak prilikom prenosa velikih serija brojeva kod poslovnih korisnika.
  • Skraćeni su rokovi za proveru zahteva sa dva na jedan radni dan, kao i rok za izvršenje prenosa, takođe, sa dva na jedan radni dan, čime se postupak približava krajnjem cilju da se prenos broja završi u toku istog dana.
  • Ukinuta je mogućnost operatora da pretplatniku (korisniku) naplati postupak prenosa broja.
  • Smanjena je visina naknade koju je operator primalac broja dužan da plati operatoru davaocu broja, sa 1000 na 200 dinara i uvedena je novina da, ukoliko se u zahtevu prenosi više od 100 brojeva, naknada od stotog broja nadalje iznosi 100 dinara.
  • Izmenjene su odredbe koje se odnose na usmeravanje poziva prema prenetim brojevima iz fiksne u mobilnu mrežu tako da odgovaraju važećem stanju.
  • Uvedena je mogućnost prenosa broja i za strane državljane, dostavljanja SIM kartice u poslovnicu najbližu pretplatniku, ili eventualno slanje na adresu pretplatnika.
  • Predviđena je mogućnost testiranja SIM kartice, odnosno usluge pre prenosa broja, kako bi se izbegao prekid pružanja usluge u slučaju da postoje određeni tehnički problemi.
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.