Ministre Mali,
Ako ste već na tako odgovornoj funkciji, onda bi morali znati da je u periodu 2008-2012. izgrađeno 142 km autoputa, kao i da je pripremljena projektna dokumentacija, obezbeđeno finansiranje i počela izgradnja još 208 kilometara, čiji je završetak tokom vaše vlasti godinama kasnio.
Takođe bi morali znati da je od dužine autoputeva bitniji način gradnje i ko gradi, jer od toga zavisi uticaj infrastrukture na privredni rast, a tu je razlika u ogromna.
Na primer, za izgradnju poluatoputa Novi Sad-Horgoš, država se nije zadužila, gradile su ga isključivo domaće firme, a izgradnja je koštala milion evra po kilometru.
Za razliku od toga, vi danas za brzu saobraćajnicu Iverak-Valjevo, dugu samo 18 km, uzimate kredit od Kine, angažejete mimo tendera kinesku firmu i plaćate neverovatnih 8,7 miliona evra po kilometru!
Jasno je da ogromnu zaradu ostvaruju i kineska banka i kineska građevinska firma i kineski radnici i podizvođači bliski vlasti, ali nema koristi ni za naše ljude ni za našu privredu.
Ako već ne znate kako se gradilo u Srbiji, morali bi znati kako se gradilo u Beogradu.
Za vreme Dragana Đilasa, za samo pet godina, Beograd se zadužio 315 miliona evra, a investirano je 1,4 milijarde evra i izgrađeno četiri mosta, 42 vrtića, 10 novih škola, 4 doma zdravlja … a bilo je dovoljno para i za besplatne udžbenike i 13. penziju.
Od kada ste vi postali gradonačelnik, pa do danas, vlast u Beogradu je investirala samo 560 miliona evra, a izgradili ste tačno šta?
Baš tako – ništa!
Dušan Nikezić, predsednik Resornog odbora za privredu i finansije Stranke slobode i pravde