Srbija je na PISA testiranju koje je sprovedeno prethodne godine zauzela 45. mesto, što znači da je pala za dva mesta u odnosu na prethodno istraživanje u kom je učestvovala.
Svetska analiza kvaliteta srednjoškolskog obrazovanja koja sprovodi Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) se radi na svake tri godine, a srpski đaci su 2012. godine zauzeli 43. mesto u rangiranju 65 zemalja.
U prethodnom ciklusu istraživanja, 2015. godine, Srbija nije učestvovala zbog nedostatka finansijskih sredstava.
Srbija se na PISA lestvici nalazi ispod proseka OECD, a od zemalja bivše Jugoslavije bolje plasirane su Slovenija (21. pozicija) i Hrvatska (29).
Niže pozicije zauzele su Crna Gora (52. mesto) i Bosna i Hercegovina (62), koja je po prvi put učestvovala u PISA testiranju.
Petnaestogodišnjaci iz Srbije su u odnosu na svoje vršnjake nalaze neznatno ispod sredine lestvice po svim merenim kriterijumima, ali se po načinu ocenjivanja rangiraju nešto lošije.
Od šest prolaznih ocena koje postoje na PISA testiranju, od jedan do šest, đaci iz Srbije su ocenjeni dvojkom za razumevanje pročitanog teksta, kao i za prirodnomatematička znanja.
Više od 15% dečaka iz Srbije je prijavilo tokom ankete da očekuju da će raditi u profesiji vezanoj za informaciono-komunikacione tehnologije, dok je taj procenat za devojčice značajno niži – ni u jednoj zemlji ne prelazi 3%.
Na PISA testiranju je učesestvovalo 600 hiljada đaka iz 79 zajednica, kojima su proveravali znanje matematike, prirodnih nauka i veštinu čitanja.
Najbolje rangirana deca na poslednjem istraživanju zabeležili su srednjoškolci iz najvećih gradova u Kini (Peking, Šangaj, Džiangsu, Hong Konga, Makaa), koji su se posebno rangirali, a najbolji đaci Evrope su Estonci.