SPO Kragujevac: Javno-privatno partnerstvo kao dobar model za razliku od zaduživanja za nefunkcionalne projekte

Politika

„Najava izgradnje nove garaže prilika je da se podsetimo da su prošle bezmalo dve godine od kada je nadzemna garaža iza „Srca“ izgrađena i da ona za ovo vreme svakako nije opravdala u nju uložena sredstva za koja se grad zadužio i koja ćemo još godinama otplaćivati. Ono na šta smo ukazivali ispostavilo se kao tačno – da je garaža pre svega potpuno nefunkcionalna. Upravo zbog činjenice da je investitor bio Grad, nije se obraćala pažnja na komercijalne aspekte i funkcionalnost objekta. Da je tu istu garažu sagradio privatni investitor, za šta je postojalo interesovanje, Grad bi ostvario višestruku korist – prihodovao bi po više osnova i ne bi se zaduživao, jer bi ista bila izgrađena sredstvima investitora. Verujemo da bi u tom slučaju investitor i te kako vodio računa i o funkcionalnosti parking garaže“ – kažu u Gradskom odboru Srpskog pokreta obnove.

Smatraju da je Kragujevcu potrebno javno-privatno partnerstvo, sa ili bez elemenata koncesije, kao model za sve projekte gde je ono primenjivo, jer je to, kako kažu, put do funkcionalnosti, isplativosti i komercijalizacije predviđenih sadržaja, ali da ne treba bežati ni od opcije poveravanja određenih komunalnih delatnosti, a sve u interesu korisnika – građana Kragujevca i onih koji posećuju grad i u njemu borave.

Gradski odbor Srpskog pokreta obnove podržava najavlјenu izgradnju podzemne garaže kroz javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije. Uz napomenu da je u tom procesu neophodno primeniti pozitivna iskustva zemalјa Evropske unije, koje su na ovaj način razvijale sopstvenu infrastrukturu, te da se sam proces mora učiniti javnim i transparentnim, kako bi se predupredile sve eventualne zloupotrebe.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.