Spajanje kompanija Pežo S.A. (PSA) i Fijat Crajsler Automobili (FCA) je veoma povoljna okolnost po kragujevačku fabriku automobila i verujem da će u preraspodeli poslova u okviru novoformirane kompanije Stellantis (obasjan zvezdama) i ona dobiti svoju sećnu zvezdu, odnosno potpuno nov, atraaktivan model, rekao je FoNetu stručnjak za automobilsku industriju Toma Savić.
On je ocenio da bi već u utorak 19. januara na onlajn konferenciji koju će održati izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares mogao, bar načelo da se izjasni o planovima za kragujevačku fabriku.
- Sigurno je da su tokom pregovora o spajanju urađene detaljne analize svih fabrika koje su u sastavu dve kompanije i sigurno je da je tim analizama bila obuhvaćena i Fijatova fabrika u Kragujevcu. Kakve planove sa njom ima nova kompanija u ovom trenutku verovatno zna veoma mali broj ljudi, a pre svega predsednik Upravnog odbora Stellantisa Džon Elkan, (unuk Đovanija Anjelija, osnivača Fijata) i izvršni direktor novospojene grupe Karlos Tavares, kaže Savić
U subotu, 16. januara, finalizovan proces spajanja PSA i PCA, a novoformirana mega kompanija postala je četvrti najveći proizvođač automobila u svetu sa preko 400.000 zaposlenih i godišnjom prodajom od 8,7 miliona vozila
Na njenom udruženom portfoliju naći će se čak 14 automobilskih brendova.
- Može se desiti da proizvodnja nekog od njih bude prebačena u fabriku u Kragujevcu. S druge strane, ozbiljni proizvođači uvek imaju bar po deset konstrukciono i tehnološki pripremljenih novih modela, pa je tehnički lako izvodljivo da se u, verovatno najmodernijoj fabrici automobila u svetu, proizvodi potpuno nov, atraktivan model, rekao je Savić i dodao da s obzirom da „Fijat po svaku cenu održava poizvodnju u fabrici u Kragujevcu postoji neki viši cilj“.
Prema njegovim rečima tržišna pozicija Stellantisa će biti znatno jača, ali da će najveća prednost nove kompanije biti ostvarena kroz zajednički razvoj novih automobila.
- Razvoj novih automobila je, zbog brojnih ispitivanja, istraživanj, eksperimenata i patenata, sve skuplji. Sigurno je da će sada doći do unifikacije platformi automobila, čiji će broj biti znatno smanjen. Sajanjem razvojnih delova dve velike automobilske industrije objedinjava se i njihov proizvod, odnosno specifični delovi i sklopovi koji su patentirani, a od sada mogu da se primenjuju najbolji i najjeftiniji, rekao je Savić.
On je objasno da unifikacija znači jefrtiniju proizvodnju, ekonomičnije poslovanje kompanije koja zbog toga može da ponudi konkurentniju cenu na tržišrtu.
- S obzirom da automobilska industrija ulaže ogromna sredstva u razvoj hibridnih i električnih automobila, koji će u budućnosti zameniti motre sa unutrašnjima sagorevanjem, može se samo naslutiti kolike će uštede biti ostvarene na tom planu, istakao je Savić.
On je će spajanjem PSA i FCA , novonastaloj kompaniji Stellantis doneti i niz drugih komparativnih prednosti, što će joj obezbediti bolju tržišnu poziciju, a samim tim i veću proizvodnju i zaposlenost.