Dostupnost i kvalitet zdravstvene nege, najčešći su problemi sa kojima se susreću pacijenti u Kragujevcu na primarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite.
Za prvih šest meseci ove godine savetniku za zaštitu prava pacijenata upućeno je pet formalnih i 160 neformalnih prigovora.
Ako se pogleda statistika u poređenju sa prošlim godinama, broj prigovora u formalnom i neformalnom smislu se smanjuje.
Formalno obraćanje podrazumeva prigovor u pisanoj formi i zahteva uključivanje drugih nadležnih institucija , dok neformalni prigovor savetnik za zaštitu prava pacijenata rešava sam kroz razgovor, savet ili medijaciju.
Poslednjih godina komunikacija savetnika sa zdravstvenim radnicima je značajno poboljšana, pa je u skladu sa tim i opravdano smanjenje nezadovoljstva pacijenata dobijenom uslugom.
Najčešća povreda prava koju pacijenti prijavljuju je dostupnost zdravstvene nege, nemogućnost telefonskog razgovora sa medicinskim osobljem ili zakazivanja pregleda putem telefona ili aplikacije.
Oko 60 procenata žalbi koje se tiču stručnosti lekara, bude odbačeno zbog neosnovanosti.
Pacijenti koji su nezadovoljni uslugom neke zdravstvene ustanove ili radom medicinskog osoblja, savetniku se mogu obratiti lično u kancelariji 216 na drugom spratu zgrade Gradske uprave, mejlom ili telefonom na broj 034/306 147.