Utorak, 5. mart u 20.00; Galerija SKC; Izložba – Ostrvo, Nataša Stamatović
Kopno oivičeno vodom. Definicija ostrva najjednostavnije ukazuje na izolaciju, usamljenost, otuđenost. Međutim produbljujući smisao ostrvskog života, izolacija prerasta u slobodu, usamljenost u simbiozu sa prirodom, a otuđenost u spoznaju sebe. Sami pejzaži ostrva, napuštenih kuća, stenovitih obala, drveća, životinja i biljaka izazivaju psihološki efekat razvoja i tranzicije tih osećanja. Dnevnik, putopis i dokument je proces koji se ne završava, tako da njegovo stvaranje svakako i dalje traje. Narativi kreću od fizičkog do psihološkog, gde je sama suština vezana za jednostavnost pejzaža. Krećući se hibridnim prostorom između dokumentarnih i ličnih narativa ovaj dnevnik je i dokumentacija i poetska interpretacija ostrva, podstaknut dokumentarističkim impulsom i inspirisan prirodom poezije i estetike.
Nataša Stamatović (1993. Kragujevac) je multimedijalni umetnik. Diplomirala je fotografiju na FPU u Beogradu, a pre toga studirala je grafički dizajn na Filumu u Kragujevcu. Od samog starta počinje da razvija poetski i misteriozni vizuelni jezik. Apstrahovanje sveta u fragmente i prolazne trenutke, omogućavaju joj da kreira mapu informacija koje su nepovezane i sakupljene zajedno kako bi dale smisao okruženju. Uglavnom fotografiše analogno na crno-belom filmu. Njen rad se nalazi u hibridnom prostoru između dokumentarnih i ličnih narativa.
Izabrane izložbe:
Izložba fotografija, „Noć muzeja” 2011. u Kragujevcu
Izložba odseka za primenjene i likovne umetnosti FILUM-a u galeriji Narodnog muzeja 2015. u Kragujevcu
Bijenale studentske grafike 2016. u Beogradu
Izložba plakata – „Strelka” 2016. u Moskvi
Izložba plakata – „Bodegas Terras Gauda” 2017. u Španiji
Samostalna izložba fotografija „NESTAJANJE” 2017. SKC Kragujevac
Izložba fotografija – Serbia Raw, Ostavinska galerija 2017. u Beogradu
Izložba fotografija – Mikser festival 2019. u Beogradu
Izložba fotografija FPU – „ARTrijum – Poziv u Umetnost” 2019. u Beogradu
Izložba fotografija – PDP konferencija 2019. u Novom Sadu
Izložba fotografija – PDP konferencija 2022. u Novom Sadu
Izložbu će otvoriti Predrag Cile Mihajlović
Utorak, 5. mart u 20.00; Kontakt galerija SKC; Izložba – (Ne)deljiva celina, Katarina Vasiljević
Šta suštinski određuje neki entitet? Da li odvojeni delovi postaju celina za sebe? Koji delovi se mogu oduzeti ili dodati, a da inicijalna svojstva dela ostanu ista? Koje su mere definisanja umetničkog dela kao celine, konačnog i nedeljivog?
,,(Ne)deljiva celina’’ predstavlja vizuelnu manifestaciju teorija deljivosti atoma, koja je bila polazna osnova za nastanak ovog rada. Mereološke teorije bave se proučavanjem odnosa između celina i njenih delova, problema deljivosti i granica deljivosti. Kroz rad se ispituje mogućnost primene mereoloških principa na umetnost. Integracijom dve različite discipline, izabranim tehnikama, sagledavaju se hipotetička ontološka pitanja kroz novonastale okvire.
Odnos delova i celine se može posmatrati kao fundamentalna ontološka relacija. Rad, preko intervencije video snimaka, grafika i fotografija, ima cilj da istraži kakav je i kako se odigrava proces rastavljanja celine na delove, kroz jedinstveno estetičko iskustvo. Koncepti delova i mesta su usko isprepletani i doprinose našoj prostornoj spoznaji i organizaciji. Kroz arbitrarne okvire mereoloških teorija, ističe se ideja da proces izdvajanja određenih delova dovodi do stvaranja novih i/ili gubitka određenih karakteristika starih.
Dvokanalna video instalacija se zasniva na relaciji prostora i ljudi, kao metodološkog postupka subjektivne percepcije stvarnosti. Prvi ekran prikazuje predstavu stvarnosti, video u svojoj nepotpunoj formi, iz kojeg su izvučeni određeni elementi, prikazani na drugom ekranu. Izolovani fragmenti, iako u odnosu sa prvim ekranom, ponašaju se i kao samostalni video snimci, naglašavajući da su ti delovi odvojeni od celokupne strukture.
Belina kvadrata ostavlja prostor za kontemplaciju i predstavlja stabilne elemente u (ne)stabilnom prostoru. Kvadrat postaje posrednik između nas i prostora koji posmatramo. Izuzet prostor stvara kontrast između nestalnosti ljudi i statičnosti kadrova. Subjektivnim beleženjem svakodnevnih radnji ljudi u prolazu, radu se pristupa više poput gledaoca nego snimatelja. Kao Vertovljevo mehaničko oko ,,pokazujem vam svet onako kako ga samo ja vidim’’.
Istraživanje ontologije fragmenata pruža uvid u prirodu složenosti, pojave i međusobne povezanosti entiteta. Takođe, bližim razumevanjem ontološkog statusa, granica i odnosa entiteta, istražuje se priroda postojanja u domenu fragmentacije.
Katarina Vasiljević (2000. Kragujevac ) završila je osnovne akademske studije grafičkog dizajna na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu 2022. godine i master akademske studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na smeru novi mediji, u klasi profesora Vladimira Nikolića, 2023. godine. Aktivno je izlagala na mnogobrojnim grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Realizovala je jednu samostalnu izložbu ,,Zapisi van vremena i sveta” 2023. godine u Malom likovnom salonu u Kragujevcu. Deo je organizacionog tima umetničke rezidencije ,,Art Camp Tangente’’ u Nemačkoj.
Grupne izložbe:
,,NEKO KOGA (NE)ZNAM’’, Fist18 Festival, Beograd;
,,SuitCase’’, Kunstraum Tangente, Vasenthien, Nemačka;
,,Without restrictions’’, Kunstraum Tangente, Vasenthien, Nemačka;
V Međunarodno bijenale grafike, Dom kulture, Čačak;
Izložba fotografija ,,Ispod kože’’ galerija ,,Podroom’’ i KC ,,Magacin’’, Beograd;
Bijenale mladih, Konak kneginje Ljubice, Beograd;
Izložba Male grafike ,,Kreativno utočište’’, Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd;
Izložbu će otvoriti Bogdana Perović
Petak, 8. mart u 20.00; Kontakt galerija SKC; Dani frankofonije – projekcija filma i diskusija – La Journée de la jupe, 2009, France, Paul Lilienfeld;
U okviru meseca frankofonije Katedra za romanistiku Filološko-umetničkog fakulteta, Kragujevac i Francuski institut u saradnji sa studentskim kulturnim centrom Kragujevac organizuje projekciju odabranih francuskih filmova i diskusiju sa publikom. Filmove je ustupio Francuski institut iz Beograda.
20.00 Film- La Journée de la jupe, reditelj- Paul Lilienfeld, 2009, drama, trajanje 1,28
Projekcija filma o ženskim pravima i diskusija nakon filma.
Ulaz slobodan.
Subota, 9. mart u 20.00; Prva kragujevačka gimnazija; Koncert – Duo Ame, spoj šansone i poezije;
Publika će imati prilike da oseti dašak pariskih bistroa kroz koncert francuskih šansona i poezije Žaka Prevera. Duh stare Francuske sa najvećim klasicima francuske šansone uz upliv modernog muzičkog talasa i poezije 20.veka.
Charles Aznavour, Edith Piaf, Jacques Brel, Jacques Prévert, Dalida, Serge Lama, Stromae, Lara Fabian.
Koncert podrazumeva izvođenje klasika francuskih šansona i pop muzike, u interpretaciji Miloša Unića ( vokal i glumac ), uz pratnju Katarine Ranković ( klavir i vokal ) kao i čitanje poezije na francuskom ( Miloš Unić ) u trajanju od maksimalno sat i deset minuta.
MILOŠ UNIĆ – glumac, interpretator i reditelj.
Profesor glume i vokalne tehnike na Akademiji scenskih umetnosti u Tuluzu (Francuska).
KATARINA RANKOVIĆ –LADY K – pijanistikinja i multimedijalna umetnica.
Profesorka klavira i autorka originalne pozorišne muzike