Pojedine Fijatove fabrike u Italiji, proizvodne i montažne trake će ponovo, nakon višenedeljne pauze uzrokovane pandemijom COVID 19, prema navodima italijanskih medija, da pokrenu u ponedeljak, 4. maja.
U kragujevačkom Fijat Krajsleru u kojem je proizvodnja, zbog sprečavanja širenja zaraze viusom korona, zaustavljena još 16. marta, proizvodni proces bi, prema očekivanjima predstavnika zaposlenih, trebalo da bude pokrenut nedelju ili dve nakon što trake iznova krenu u italijanskim fabrikama.
Predsednik Samostalnog sindikata u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu Zoran Marković kaže da će ta sindikalna organizacija da predloži da proizvodnja u Kragujevcu krene 11. maja, za kada je najavljeno otvaranje vrtića. Ovo stoga što su Fijatovi radnici u Šumadiji mahom mladi ljudi, te će od 11.maja imati ko da im čuva decu dok su oni na radnim mestima.
Tokom sledeće sedmice u Fijat Krajsleru će, prema Markovićevim rečima, da bude održan sastanak fabričkog odbora za bezbednost i zaštitu zdravlja zaposlenih, na kojem će da budu usaglašeni predlozi mera poslovodstva I Sindikata za zaštitu radnika u vreme epidemije COVID 19 koje, opet, moraju da budu uskladnjene sa stavovima epidemiologa o uslovima rada u fabričkoim pogonima u vreme zaraze virusom korona.
Ono što je još jedna nepoznanica kad je Fijat Krajsler u Kragujevcu u pitanju, jeste do kada će fabrika ove godine da radi? Prema nezvaničnim informacijama, ovogodišnji plan je na nivou prošlogodišnjeg, kada je iz pogona izašlo nekih 40.000 gotovih automobila. Nevolja je, međutim, što su Italija, Španija i Francuske, zemlje na čijim tržIštima se proidavao najveći broj “šumadijskih fića”, u Evropi najteže pogodjene pandemijom COVID 19, što, smatraju upućeni, i te kako može negativno da se odrazi na prodaju putnčkih vozila u narednom periodu.
Pojedini analitičari smatraju, pak, da će automobilska tržišta da prorade ubrzo po okončanju pandemije COVID 19, i u prilog toj (hipo)tezi navode činjenice vezane za drastičan pad cene nafte, popuste na gotove automobile koje će mnogi proizvodjači morati da daju zarad podsticanja plasmana, ali i usled toga što će, kako pretpostavljaju, mnogi ljudi širom sveta u dogledno vreme, zbog opasnosti od virusa korona, radije da se voze automobilima, no u vozilima javnog prevoza.
U kragujevačkom Fijat Krajsleru i dalje se špekuliše da bi fabrika ove godine mogla da radi još mesec i po dana, nakon čega će radnici bit upućeni na plaćeno odustvo do daljeg, odnosno do okončanja priprema za proizvodnju novog ili još jednog modela utoomobila. Glas Šumadije je, podsetimo, još ranije najavljivao da će priprema hala i proizvodno-montažnih traka za novi ili još jedan model u Kragujevcu da počne sredinom godine. Sve je, medjutim, izvesnije, da će, zbog epidemije COVID 19, ali i zbog uskladjivanja proizvodno-poslovnih planova u okviru nove Fijat Krajsler – Pežo grupacije, planovi vezani za početak priprema za proizvodnju još jednog modela u Kragujevcu da budu pomereni na odredjeni rok.