Grupa od oko 30 radnika fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu trebalo bi da do kraja ove sedmice otputuje u slovački grad Trnava gde će raditi 90 dana u fabrici automobila, rečeno je Beti u Samostalnom sindikatu fabrike.
Predsednik tog sindikata Saša Djordjević rekao je da je bilo i veće interesovanje radnika za odlazak na rad u Slovačku, ali je broj limitiran zbog tamošnjeg zakona koji dozvoljava angažovanje najviše 30 radnika u trajanju do 90 dana.
On je ocenio da je na veće interesovanje Fijatovih radnika u odnosu na prošli put uticala bolja ponuda poslodavca u pogledu zarade i naknade troškova.
Prema njegovim rečima, radnici iz kragujevačke fabrike upućuju se na rad u Slovačku po osnovu službenog puta.
Oni će, kazao je Djordjević, imati mesečnu zaradu, u startu 660 evra, a uz to će dobijati i dnevnice od 25 evra, pa će im ukupna zarada biti 1410 evra mesečno.
„Što se troškova tiče, poslodavac pokriva prevoz do Slovačke i nazad, kao i povratnu kartu do kuće prilikom posete na koju radnici imaju pravo jednom u mesec dana, kao i troškove smeštaja“, objasnio je Djordjević.
On je dodao da radnici sami plaćaju samo ishranu i troškove prevoza od mesta smeštaja do fabrike u kojoj rade, pri čemu prevoz za mesec dana košta 17 evra.
Radnici FCA u Kragujevcu, posle plaćenog odsustva, vratili su se na svoja radna mesta u utorak, kada je i nastavljena proizvodnja „Fijata 500L“, posle prekida krajem januara.
Deder Đorđeviću objasni zašto se ponuda menja iz dana u dan?
Zašto se vrši pritisak na radnike?
Ko plaća osiguranje?
Zašto je radni staž u mirovanju u FCA?
Koliko se lidera prijavilo za Slovačku?
Zašto bele kragne vrše pritisak a ne idu u Slovačku?
Koliko traje radna nedelja?
Sve je šturo i površno! Nedorečeno!
Nešto se krije iza ovoga.