Danas se navršava šest godina postojanja portala „Glas Šumadije“. Na kragujevačkoj medijskoj sceni od pokretanja medija na internetu ređali su se razni informativni portali, i danas postoji više njih, ali se nekako čini da je „Glas Šumadije“ za ovih šest godina najdalje dobacio, osnivanjem studija u kojem se snimaju emisije, koje bi nazvali televizijskim, iako one zapravo predstavljaju video produkciju, kao i pokretanjem lajv Ju-tjub kanala koji je aktivan već par meseci.
Za nas je svaka godišnjica jubilej kažu u „Glasu Šumadije“ s obzirom na to da nije lako opstati na lokalnom medijskom tržištu u sistemu koji podržava tabloidno a ne profesionalno novinarstvo, pa ga još centralizuje na nekoliko nacionalnih medija. Pri tome im je važno što je ta godišnjica baš na Bogojavljenje, jer su na taj dan „koji ih je našao“ dobili rešenje Agencije za privredne registre o tome da su upisani u Registar medija.
U poslednjih godinu dana pre svega proširio se tim uposlenih u „Glasu Šumadije“ i to mladima koji imaju moderniji pogled na svet i prate sve savremene tehnologije od kojih su mnoge prodrle i u novinarstvo. Tu se misli na veštačku intiligenciju, internet kanale i na društvene mreže. Svojim znanjem, entuzijazmom i energijom oni su doprineli invacijama u redakiciji. Postojeći Ju tjub kanal proširen je na celodnevni lajv prenos. Jednim klikom na portalu svi pratioci i čitaoci „Glasa Šumadije“ mogu da uđu na ovaj kanal gde se nalaze sve emisije, svi prilozi snimljeni i emitovani tog i prethodnih dana, kao i pomenuti video zapisi (lajv emisije) koji se snimaju gotovo na dnevnom nivou. Dva put dnevno ide i kajron sa najaktuelnijim vestima.
Podmlađena redakcija izgradila je prisutnost ovog portala na svim društvenim mrežama: Fejsbuku, Tviteru, Tik-tok, Instagramu i drugim. Ono što je zanimljivo od 1. marta ove godine krenuće sa radom i sportska redakcija koja će se baviti gradskim ligama, jer na teritoriji Kragujevca i Šumadije postoje mnogi klubovi u mnogim sportovima koji su veoma aktivni i koje građane vole da prate, a koji do sada nisu bili adekvatno popularizovani u ostalim lokalnim medijima.
Sve ovo je postignuto zahvaljujući opremi koja je dobijena kao donacija raznih donatora kako domaćih tako i stranih koji su prepoznali kvalitet onoga što „Glas Šumadije“ i njihov neprekidan trud na rastu čitanosti i održavanju poverenja među onima koji su stalni pratioci ovog portala. Najpoznatiji donatori su Evropski fond za demokratiju, NED, USAID- IREX, Vlada Velike Britanije kroz program Media for All, Ambasada Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji…, ali ono što u ovoj redakciji posebno vole da istaknu jeste saradnja sa drugim lokalnim medijima, pre svega Južnim vestima, portalom Bujanovačke iz Bujanovca, jedinim portalom u Srbiji koji istovremeno izlazi na srpskom i albanskom jeziku, Ozon pressom iz Čačka, kao i saradnju sa istraživačkom mrežom BIRN.
- Bez te saradnje, kaže Jovanka Nikolić, osnivač i vlasnik portala „Glas Šumadija“, i tog umrežavanja teško da bi smo mogli kao jedan mali lokalni medij da opstanemo u Srbiji. Ta podrška i ta saradnja nije samo zajedničko konkurisanje kod donatora, to je pre svega saradnja na istim vrednosnim osnovama, istom shvatanju novinarstva, jer za novinarstvo nije toliko važan novac, od koga naravno mora da se živi, već su važni entuzijazam i posvećenost. Mi sarađujemo sa redakcijama koje neguju isti taj odnos i isti pristup ovom poslu i pokušavamo da prenesemo i našim mlađim saradnicima, koji tek počinju da se bave ovim poslom, da im to bude jedna od glavnih ideja vodilja.
Inače, iskustvo ovog portala je da Kragujevčani najviše vole da čitaju i komentarišu komunalne vesti, potom političke. U vreme izbora ove teme su dobile veliki publicitet, čak 500.000 puta je kliknuto na njih, a tokom godine „Glas Šumadije“ ostvari oko tri miliona otvaranja svojih stranica, što su značajne brojke koje ukazuju na poverenje čitalaca.
Sve najbolje u buducem periodu uz zelje da budete jos bolji i da imate jos vise razumevanja za gradjanski interes!
Ziveli!