Sektor saobraćaja u JKP Šumadija: Atmosfera na ivici fizičkog sukoba

Grad

Kontrolorka na privremenim i povremenim poslovima ne da ključeve službenog auta izvršnom direktoru. On je juri oko stola.

Ne, nije scenario za neku humorističku seriju na televiziji sa nacionalnom frekvencijom, već stvarni događaj u Sektoru saobraćaja JKP Šumadija.

I kako više sagovornika potvrđuje Glasu Šumadije – nije jedini. Prema rečima naših sagovornika, u poslednjih godinu dana smenjuju se sa rukovodećih mesta zaposleni sa fakultetima, saobraćajni inženjeri koji su decenijama unazad radili na organizaciji prevoza u gradu, bivaju premešteni u druge delove preduzeća a na njihova mesta dolaze partijski aktivisti, angažovani po ugovorima o povremenim i privremenim poslovima.

  • Povećava se broj kontrolora. Nekada je šest kontrolora „radilo“ grad i prigrad. Sada nas ima 12. I umesto da kontrolišemo da li prevoznici održavaju linije, pošto su plaćeni po gaženom kilometru, sada uglavnom kontrolišemo putnike. Narod će da nas bije po autobusima. Kontrola je sada „protočni bojler“ za partijske aktiviste, koji se tu zadrže neko vreme, pa odlaze na bolja mesta, priča zaposleni u JKP Šumadija, koji na mestu kontrolora radi gotovo dve decenije.

Njegov kolega, koji je posle 16 godina provedenih u Gradskoj agenciji za saobraćaj, sada premešten u drugi sektor, priča:

  • Bio sam jedan od najvećih zagovornika i u potpunosti posvećen uvođenju automatskog praćenja vozila JTP i obrade podataka (monitoring), elektronske naplate prevoza u vozilima, uvođenja automatskog brojanja putnika (Automatic people counter – APC), kao i  instaliranje unutrašnjih displeja sa vizuelnom  i govornom najavom autobuskih stajališta koji su  pre svega  namenjeni osoboma sa slabijim vidom, gluvim i naglavim osobama, deci i korisnicima koji ne poznaju dovoljno teritoriju Grada. Kompletno nasnimavanje najava kao i mapiranje stajališta na teritoriji Grada (latitude i longitude) odrađene su mojoj režiji. Bez lažne skromnosti tvrdim da sam i dalje najbolji poznavalac rada sistema monitoringa, pravljenja i izmene baze podataka kao i korišćenja izveštaja kojisu bitni za analizu i planiranja u okviru sistema JTP.

Pominje tim, koji je, tvrdi, spajanjem sa drugim komunalnim firmama u JKP Šumadija (podsetimo, jedno od ispunjenih predizbornih obećanja Radomira Nikolića) „razbijen“: Aleksandar Popović master saobraćaja kao rukovodilac službe sektora, Marina Živojinović dipl.maš.inž. kao rukovodilac službe saobraćaja, Nebojša Milić spec.struk.saob. kao rukovodilac službe kontrole, Katarina Pavlović master saob. kao stručni saradnik, Ivana Milošević master saobraćaja…

Sagovornici Glasa Šumadije kažu da dolaskom Nenada Petkovića na mesto izvršnog direktora prvo biva pomerena Marina Živojinović sa mesta rukovodioca službe saobraćaja na čije mesto dolazi rukovodilac službe kontrole Nebojša Milić. Nedugo zatim na mesto glavnog kontrolora (rukovodica službe kontrole) postavljen je Milan Mladenović kao lice koje nije u stalnom radnom odnosu već angažovan preko agencije na određeno vreme.

  • Tu počinje da dolazi do sukoba između, kako rukovodilaca GAS-a, tako i ostalih zaposlenih sa licima angažovanih preko agencije, tvrdi naš sagovornik.

Njegov kolega prepričava bizaran događaj kada je došlo gotovo do fizičkog sukoba na ulici između kontrolora i pretpostavljenog:

  • Bilo je tačno 12 sati i 20 minuta. Šef mi na ulici kaže da možemo da se bijemo. Tako iznerviran, skočio mi pritisak, utrčao sam u kabinet gradonačelnika Dašića. Oborio sam tri stolice. Prvo sam zamolio za šećer i vodu a onda insistirao da se pozovu gradonačelnik i šef njegovog kabineta Aleksandar Lazović, što je sekretarica i učinila. Zamolili su me da ne radim sedam dana, da se smirim.

Ovakva atmosfera kulminirala je (septembar 2021. godine) sastankom sa direktorom Markom Vujnovićem, na kome su svi koji su pomereni sa radnih mesta „optuženi“ da su na neki način radili protiv interesa firme:

  • Rečeno mi je da čuvam prevoznike koji me zbog toga svakog vikenda šalju na Zlatibor i na tenderu  prevoznicima dajem jedinične cene koje oni navode u svojim ponudama. Na ovakve optužbe lično sam tražio da se svaka navedena optužba ispita i da ukoliko bude postojala i najmanja sumnja da ću odmah dati otkaz. Do dana današnjeg nije preduzeto ništa, priča naš sagovornik.

Svi naši sagovornici tvrde da firmom rukovode aktivisti Srpske napredne stranke.

  • Smene i loši međuljudski odnosi u GAS nemaju mnogo veze sa sistematizacijom već sa hirovima partijskih aktivista koji su uz svesrdnu pomoć partijskih „drugova“ na mestu direktora pomerili sve koji su im stajali na putu bahaćenja i koji su ukazivali na njihovu nesposobnost i nerad. Trenutno na radno mesto rukovodica službe saobraćaja nije postavljen niko, a ko izrađuje redove vožnje, ažurira GTFS i vodi računa o tome ja, kroz sistematizaciju donetu u decembru, nisam uspeo da vidim.

U poslednjih 20 meseci u Sektoru saobraćaja JKP Šumadija smenjena su dva rukovodioca sektora i tri rukovodioca službi (dva saobraćaja i jedan službe prodaje). U druge delove preduzeća prebačeni su radnici sa velikim iskustvom u tom poslu.

Kompjuter u lancima, o čemu je Glas Šumadije već pisao, samo je sitan detalj onoga što se trenutno dešava u toj firmi.

Sve ove navode Glas Šumadije je pokušao da proveri kod direktora JKP Šumadija Marka Vujnovića, ali do danas nismo dobili odgovor.

Piše: Sandra Solujić
Tagovi:

5 thoughts on “Sektor saobraćaja u JKP Šumadija: Atmosfera na ivici fizičkog sukoba

  1. Kontrolori koji su primljeni preko agencije konkretno Milan Mladenović (koji je sada glavni kontrolor) kao i kontrolorke Gordana Radivojević i Jelena Lazarova su ljudi koji apsolutno nemaju blage veze o gradskom prevozu oni ne razlikuju smer i pravac linije a kamoli organizaciju gradskog prevoza. Najbitnije je da su clanovi …

  2. Sjaši kurta da uzjaše murta. Otimačina na sto načina. Sve blejač do blejač. Kako da nam bude dobro kad nam nesuđeni pop direktor kancelarije za Kosovo i Metohiju.Da može čovek da digne nogu pa da se prekrsti.

  3. Ovde je osnovno pitanje dakle sto i sa iskusnima i bez iskusnih strucnjaka grada Kragujevac unazad deceniju i vise nema kvaliteta gradski prevoz.
    Zasto?
    Dakle, ovde je klasicna borba za vlast a ne da rade svoj posao.
    Sto se tice partijskog zaposljavanja pa to nije novina, bilo, jeste i bice uvek sve dok se svest u nasim glavama ne promeni i stvari krenu zivotnim i prostijim tokom.

    Ovde ceh placaju svi gradjani grada koji zbog ovih od pre i ovih od danas dakle sve neki bivsi i posebni imaju rebus prevoza.

    A da bese mi imamo glavnu (centralnu) autobusku stanicu?

    Strucnjaci… ma da.

    Politika i politikanstvo stop!

  4. Da li su profesionalni i lični kvaliteti gospodina Dušana Obradovića kao nosioca najveće reforme gradskog prevoza bili dovoljni za ostanak u preduzeću??? Za neku funkciju u ovom gradu??? Naravno da ne, nedovoljno kvalifikovan za stručnu naprednu strukturu.
    Gledala je cela Srbija kad smo dobili ekg kartice, klimu, wifi, displeje i bili na nivou evropskih gradova…gledala je cela Srbija kada je voljom nekog Petkovića i Mladenovića jedna majka onemogućena da izdržava troje dece…jedno veliko NAPRED i jedno veliko DNO. Dela govore, zar ne ?!?

  5. Iako se moralo u osnovi pridrzavati jasno definisanog propisa za prijem vozila u javni gradski prevoz na tenderu su prosla vozila koja nisu zadovoljila kriterijume . primer neekoloska vozila koja zagadjuju vazduh nasoj deci , vozila koja ne zadovoljavaju broj vrata troja vrata bez kojih se pravi guzva prilikom izlaska iz vozila a tu su najugrozenija starija populacija i deca .
    Vozila koja nisu niskopodna a bez kog je invalidima onemogucen prevoz . Kvazi strucnjak koji je poznat jos iz auto saobracaja a posle i iz GASA licno je ucestvovao u Tenderu istih . U ekipi kvazi strucnjaka koji su terorisali GASOM ucinili su da naplata padne sa oko 90% na oko 15% . Naklon svim profesijama ali je vrlo bitno da se radi u struci. Dokle god zidari sa osnovnom skolom budu delegirani na mesta savetnika saobracaja imacemo situacije da se na tenderu provuku neispravna i neadekvatna vozila . Nije tu samo neznanje i nestrucnost u pitanju vec i razni dilovi . Da pogadjamo koji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.