Zabrinutost Fijatovih radnika za radna mesta u fabrici u Kragujevcu dodatno je pojačana jer je više rukovodilaca na odgovornim pozicijama dalo otkaz, rečeno je danas Beti u Samostalnom sindikatu fabrike.
Prema rečima predsednika tog sindikata Saše Đorđevića, ovakve vesti dodatno otežavaju situaciju budući da su radnici, kako je naveo, već uplašeni za radni status kao i za egzistenciju njihovih porodica.
Radnicima fabrike Fijat Krajsler automobili (FCA) u Kragujevcu poslodavac je, zbog pripreme proizvodnje električnog automobila, ponudio da idu da dvogodišnji rad u fabrikama u inostranstvu kompanije Stelantis, u čijem sastavu posluje Fijat, ili da napuste fabriku uz otpremninu.
Đorđević je potvrdio da je fabriku napustilo nekoliko menadžera, kao i rukovodioci službe za ljudske resurse.
On, međutim, nije mogao da potvrdi nezvanična saznanja agencije Beta da je ostavku juče podneo i direktor fabrike FCA u Kragujevcu Nikola Jerotijević koji je učestvovao u poslednjim razgovorima sa sindikatima u Ministarstvu rada u Beogradu.
Đorđević je rekao da odlazak rukovodilaca iz FCA radnici vide kao „napuštanje broda koji tone“.
On je rekao da se od iduće nedelje od poslodavca očekuju da izađe sa socijalnim programom za radnike, pošto se završi anketiranje zaposlenih o ponudi za odlazak na rad u inostranstvo.
Đorđević je rekao da je od poslednjih pregovora u resornom ministartsvu „malo urađeno“, a da kompanija „ne haje“ za predloge sindikata i uporno „gura svoj program na mala vrata“.
Ponovio je raniji stav sindikata, da je ponuda radnicima za odlazak na dvogodišnji rad u inostranstvo takva da većina neće moći da je prihvati, a ko odbije, kako je istakao Djordjević, ide na biro.
- Po pravilu, o socijalnom programu bi trebalo najpre da bude obavešten sindikat, a zatim i Nacionalna služba za zapošljavanje. Ako program bude predočen i radnicima i sindikatu istovremeno, onda nema vremena da se reaguje, te onda vidim da sve to ne ide u pravcu rešenja, nego veće agonije i protesta radnika i ko zna čega još, upozorio je Đorđević.
On je najavio da će se, povodom situacije u fabrici, Samostalni sindikat danas obrati predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i premijerki Ani Brnabić.
Da li je FIAT drzavna ili privatna firma?
Pitam onako cisto da znam.
Dve trecine firme je FIAT a jedna trecina je drzava Srbija. ETO ODGOVARAM,ONAKO CISTO DA ZNAS.
Znaci, poreski obveznici placaju radnike i sve ostalo a FIAT kao vlasnik 2/3 vlasnik skida kajmak gde je sve pod oznakom drzavna tajna.
Nazalost, bolje da je tih 2000 – 3000 radnika otvorilo svoje male firme ili se ulozilo preko (neosnovane) banke za razvoj u razvoj malog i srednjeg preduzetnistva ovako svi smo ostali kratkih rukava gde je samo FIAT dobro prosao.
Nazalost, treba to zatvoriti cim pre jer po slovu ekonomije Drzava je los poslodavac jer u nasem slucaju od nekoga stalno nesto Drzava uzima da bi dala nekome drugom (u ovom slucaju FIAT-u).
Vunena vremena su stigla pa tako i sve ovo stiglo na naplatu za sve nas pa i za radnike FIAT-a.
p.s. Da su dali Miskovicu ili Karicu kao FIAT-u manje stete bi bilo po sve poreske obveznike – dokaza koliko hoces samo se treba setiti ma kakvi oni bili i sagledati realno cinjenice – recimo MAXI nekada i MAXI sada, Mobtel onda i Telenor sada.