Advokat Rodoljub Šabić ocenio je da je posle najave vlasti o načelnom dogovoru proizvodnje tajnog tipa automobila kao „novoj eri u investiranju“ u Srbiju, pravi trenutak da se javnosti predoče ukupni troškovi u celokupnom poslovanju fabrike Fijat, jer građani plaćaju velike subvencije, a uskraćeno…
Šabić, nekadašnji poverenik za informacije od javnog značaja, ocenio je da je način na koji je vlast obavestila javnost o novom aranžmanu za fabriku automobila u Kragujevcu još jednom potvrdio neodgovoran i potcenjivački odnos vlasti prema pravu javnosti da zna istinu.
- Naravno da proizvodnja novog modernog tipa automobila i nastavak rada fabrike automobila, ako se ostvare, može biti dobra vest. Međutim način na koji je saopštena kao ‘početak nove ere u investicijama u našu zemlju’ čini je mnogo više pukom propagandnom porukom nego ozbiljnom objektivnom informacijom, ocenio je Šabić za agenciju Beta.
Podsetio je na razne, prethodnih godina plasirane vesti o redizajnu, o novim modelima i unapredjenju proizvodnje Fijata u Kragujevcu i uprkos tome padu proizvodnje sa nivoa najavljivanog za izvoz od 1,5 milijardi evra na 10.000 ili 15.000 automobila godišnje.
- Iz malo dostupnih informacija može se zaključiti da je postignut nekakav načelan dogovor o proizvodnji električnog automobila, a potpisan precizan ugovor o finansiranju. Izvesno je samo da se ulaže dodatnih 48 miliona evra javnog novca, a ne i šta će se proizvoditi, u kojoj količini, do kada će proizvodnja da traje, naveo je Šabić i dodao da je odsustvo ovih informacija razlog za zabrinutost.
On je ukazao da poslovanje fabrike u Kragujevcu nikad nije bilo transparentno, od početnih subvencija od 10.000 evra po radnom mestu, dodatnih subvencija od više stotina miliona evra, oslobadjanja od poreza i doprinosa, do povlašćene cene električne energije.
Građanima Srbije, iako te troškove snose, pravo na ove informacije je uskraćeno, rekao je Šabić i dodao da veruje da je trenutak kad vlast najavljuje „novu eru u investiranju“ krajnje vreme da se javnosti predoče ukupni troškovi u celokupnom periodu poslovanja.
Istakao je da je to važno i zbog toga što slučaj Fijata nije izolovan, već je Vlada brojne slične subvencionisane aranžmane sa stranim investitorima ocenjivala kao dobre i korisne iako to gotovo nikad nije dokumentovala potpunim informacijama, što otvara prostor za korupciju.
Smatram da je pravi trenutak da Šabič objasni ko je početkom
ovog veka PONOVO doveo FIAT u Kragujevac, i pod kojim uslovima.?
Da li je Božidar Đelić kupio prvi automobil?
Da li je to bilo bacanje prašine u oči narodu, zbog mnogih fabrika
koje su u to vreme privatizovane ?
Da li ste Vi g-dine Šabiću bili u vlasti koja je u to vreme desetkovala srpsku privredu ?