Radnici Fijata iz Kragijevca su u pregovorima ostvarili pobedu za sebe, pristojne otpremnine, dok su posledice katastrofalne za autoindustriju, izjavio je danas dugogodišnji rukovodilac Samostalnog sindikata u fabrici oružja i doskorašnji predsednik tog sindikata na nivou grada Jugoslav Ristić.
„Nema više autoindustrije u Kragujevcu. Posle 69 godina fabrika neće proizvoditi vozila, a nisam siguran ni u aranžman posle dve i po godine, jer mi je poznato da nigde u svetu tranzicioni period za pripremu proizvodnje električnog vozila ne traje toliko dugo“, rekao je Ristić agenciji Beta.
On je postavio pitanje gradonačelniku Kragujevca Nikoli Dašiću kako se oseća kada se gasi proizvodnja automobila posle skoro sedam decenija.
„Da li sada može da objasni skorašnju izjavu da nema gašenja fabrike i da u Kragujevcu ostaje proizvodnja automobila“, pitao je Ristić.
On je ukazao da poslednja dešavanja moraju da pogode grad. „Pitanje je šta je sada budućnost Kragujevca. Proizvodnja tramvaja, vozova? Nemamo naše fabrike, našu tehnologiju“, naveo je Ristić.
On je ocenio da je situacija sa Fijatovom fabrikom u Kragujevcu rezultat „trulog ugovora iz 2008. godine“.
„Ta fabrika nije bila na zdravim nogama, rekao bih da je bila politička fabrika, jer je bilo i zapošljavanja preko nekih stranaka“, rekao je Ristić.
On smatra i da ni Fijat nikada nije pokazivao „zainteresovanost“ za fabriku u Kragujevcu kao što je to slučaj sa njegovim fabrikama u Poljskoj i Turskoj.
„Na to je ukazivao i drugačiji, nekako neprirodan odnos prema fabrici, sve manji broj rukovodilaca iz Italije, a sve više domaćih“, rekao je Ristić.
On smatra i da je država bila više zainteresovana za budućnost fabrike u Kragujevcu od samog Fijata.
Prema njegovim rečima, činjenica da se ne objavljuje ugovor sa Fijatom iz 2008, kao ni poslednji sa Stelantisom govori da je verovatno „štetan po nas“.
Ristić je naveo da je „gašenje“ fabrike automobila u Kragujevcu rezultat i promašene privredne strategije koja je bazirana samo na jeftinoj radnoj snazi i dominaciji „šrafciger industrije“.
On je kazao da se u kragujevačkoj fabrici automobila dolaskom Fijata proizvodila samo karoserija, a sve ostalo je stizalo i ugrađivalo se u model „500L“.
Ristić je podsetio da se u nekadašnjoj „Zastavi“ proizvodilo kompletno vozilo, sa domaćom tehnologijom, kao i da je izgrađen brend kojeg se Srbija, kako je ocenio, odrekla, dolaskom Fijata.
On je naveo da se za razliku od Srbije, dolaskom investitora, svog brenda nisu odrekli ni Dačija ni Škoda.
Izvor: Beta
Jugo, sve si u pravu, al sa 10 godina zakašnjenja. Sada bi najpoštenije bilo da Verko i Mlađa uzmu po jednu ručnu brusilicu i polako počnu da seku onu rogobat na kružnom toku kod Metroa.
Auto industrija u Srbiji nema budućnost jer nema dovoljan broj kupaca automobila,odnosno srednje klase stanovništva.