Lokalni zaštitnik građana u Kragujevcu u toku protekle godine najviše primedbi dobio je na račun rada Javnog komunalnog preduzeća „Šumadija“ a zabeležen je i porast broja pritužbi na rad organa uprave i Centra za socijalni rad „Solidarnost“.
Lokalnom ombudsmanu u Kragujevcu u toku protekle godine obratilo se 1.249 građana, od kojih je u njegovoj nadležnosti bilo 749 predmeta.
U više od u 500 slučajeva lokalni ombudsman nije bio nadležan, a tu se uglavnom radilo o pritužbama na rad javnih izvršitelja i sudova.
U strukturi pritužbi i dalje su najbrojnije one koje se odnose na rad Javnog komunalnog preduzeća „Šumadija“ – 202.
Slede „Vodovod i kanalizacija“ (97 pritužbi), Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju (96 pritužbi) i Javno stambeno preduzeće (76 pritužbi).
U izveštaju lokalnog ombudsmana Jelene Milivojević se navodi da je lane bio karakterističan porast broja pritužbi na rad Centra za socijalni rad „Solidarnost“ Kragujevac – ukupno 67.
Lokalni ombudsman je naveo da je uočio brojne slabosti koje se odnose na trajanje upravnog postupka, „ćutanje administracije“, neefikasnu reakciju inspekcijskih službi i nepostupanje u zakonskim rokovima prilikom odlučivanja po zahtevima stranaka.
U svakom od pojedinačnih slučajeva, organima je naloženo ispravljanje nepravilnosti što je u najvećem broju zahteva i ispunjeno.
Lokalni ombudsman je predložio stalnu edukaciju službenika u čijoj nadležnosti su pitanja ostvarivanja i odlučivanja o pravima građana.
Kako se navodi, u obraćanjima Lokalnom ombudsmanu iskazano je nezadovoljstvo u postupanjima organa u čijoj nadležnosti je izdavanje uverenja, rešenja kao i odlučivanja po zahtevima u traženom roku.
Znatan je broj prigovora i na zastarela potraživanja kao i na potraživanja koja su upućena na prinudno izvršenje u postupku izvršenja.
Bilo je i građana koji su se Lokalnom ombudsmanu žalili na neljubaznost zaposlenih u stručnim službama čiji je osnivač Grad.
Lokalni ombudsman smatra da je potrebno da se sprovede sveobuhvatna analiza rada organa javne uprave i da se na osnovu uočenih slabosti pristupi unapređenju usluga.