Nakon jednonedeljnog zastoja, uzrokovanog već uobičajenim uskladjivanjem proizvodnje sa zahtevima tržišta, proizvodne i montažne trake u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija sutra (ponedeljak) će ponovo biti pokrenute, i sa njih će, u dve radne smene, silaziti ustaljenih 410 gotovih automobila dnevno.
Kako Grupacija Fijat Krajslerfautomobili (FCA) kao i ostale velike automobilske kompanije ne proizvodi automobile za zalihe, već proizvodni proces uskladjuje sa porudžbinama dilerskih kuća, to je u kragujevačkoj fabruici od početka godine do minulog vikenda bilo 105 radnih dana, tokom kojih je proizvedeno nešto više od 43.000 vozila svih verzija modela „Fijat 500L“.Do kraja godine, u FCA Srbija će, prema saznanjima Glasa Šumadije, biti još 45 radnih dana, pa se očekuje da iz proizvodnih pogona izadje još 18.500 vozila, odnosno ukupno oko 61.500 „velikih fića“, čime je upošljena tek trećina trenutno instaliranih kapaciteta kragujevačke fabrike, koja je projektovana za proizvodnju do 300.000 vozila godišnje.
Zbog toga Sindikat i zaposleni u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija od predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić traže informaciju o tomr šta država preduzima kad je ugovor sa Fijatom u pitanju. Tim pre što desetogodišnji ugovor države Srbije i Fijata o formiranju zajedničke kompanije (FCA Srbija) ističe upravo krajem ovog meseca, preciznije 29. septembra.
Kragujevačke „automobidžije“ očekuju da najviših državnih zvaničnika da ih obaveste šta država planira, odnosno da li i dalje ostaje partner Fijata, još preciznije: da li ostaje ili se povčlači iz ugovora sa Fijatom. Ako ostaje, da li će Fijat i nakon skor ašnjeg isteka desetogodišnjeg ugovora moći da uživa poreske povlastice i ostale benefite, koje je do sada imao.
Sindikalci i radnici FCA Srbija, koji su zabrinuti i zbog nedavne smene na čelu FCA Gr upacije, uzrokovane iznenadnom smrću izvršnog direktora te multinacionalne kompanije Serdja Markionea i povlačenja njegovog pomoćnika za Evropu, Afriku i Bliski istok, Alfreda Altavile, i dalje smatraju da država Srbija, ukoliko ostaje partner Fijata, mora da bude mnogo agilnija kad je obezbedjivanje još jednog modela za kragujevačku fabriku u pitanju.
Piše: Zoran Radovanović