Proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fijat Krajsleru koje su, zbog nedostaka delova iz Kine, uzrokovananog korona virusom, zustavljene 13. februara, danas su, kao što je Glas Šumadije i najavio, ponovo pokrenute. U kragujevačkoj fabrici od danas se ponovo radi u dve smene i iz pogona izlazi oko 410 gotovih automobila dnevno.
Nepoznanca je, međutim, do kada će u kragujevačkom Fijatu da se radi punim kapacitetom. Iz Fijatove fabrike u Kragujevcu, s jedne, i dobavljačkih kompanija, s druge strane, danas su, naime, stizale dijametralno suprotne informacije. Prema jednima, magacini su “bukvalno krcati delovima, što garantuje kontinuiranu proizvodnju na duži rok”. U kooperantskim firmama tvrde, međutim, da snabdevanje delovima iz Kine još uvek nije normalizovano, i da će proizvodnja ponovo da bude prekinuta tokom naredne sedmice. Preciznije informacije o ovome trebalo bi da se znaju tokom sutrašnjeg (petak) dana.
Ono što je, s ovim u vezi pouzdano, jeste da je izvršni direktor grupacije Fijat Krajsler Automobili (FCA) Majkl Mdnli zvanično (mejlom) obavestio više od 5.000 rukovodilaca u svim Fijat Krajslerovim fabrikama širom sveta, a ovi potom zaposlene, da se korona virus ne prenosi delovima, već isključivo ličnim kontakatima. Otuda su nadležni u kragujevačkoj fabrici upozorili šumadijske radnike da “redovno peru ruke, da ljubljenje nije preporučljivo…” Kragujevačkom Fijat Krajsleru, u prethodnom periodu, od pozicija koje stižu od kineskih proizvođača najviše su, podsetimo, nedostajali CD plejeri, koji se ugrađuju u svaki novoproizvedeni automobil, zatim komponente za branike koji se izrađuju u Fijat plastiku, pozicije za instrument table koje se ovde prave u firmi Adient koju su Kinezi svojevremeno kupili od multinacionlne kompanije Džonson kontrols, i još neki