U sindikatu Nezavisnost fabrike Fijat Krajsler automobili Srbija očekuju da će tokom godine početi proizvodnja novog hibridnog modela fijata 500L, prenosi Tanjug. Kako se dodaje, za dve godine ta fabrika bi mogla da krene i sa proizvodnjom potpuno novog modela automobila. Ipak, u kragujevačkom Fijatu još nema zvaničnih informacija o novom modelu i planu proizvodnje ni za ovu godinu.
Iako je budućnost Fijatove fabrike u Kragujevcu neizvesna, menadžment još ne izlazi u javnost sa zvaničnim informacijama o novom modelu, kome se svi nadaju i koji bi zagarantovao budućnost fabrike i radnih mesta za nekoliko stotina ljudi, koji u ovom trenutku primaju 65 odsto plate.
Prema rečima glavnog poverenika sindikata Nezavisnost u Fijatu Zorana Stanića, radnici su trenutno na plaćenom odsustvu do 13. januara, kada se očekuje nastavak proizvodnje. On napominje da je izvesno da će fabrika nastaviti sa radom iz tri razloga:
- Prvi je taj što smo dobili 13. platu. Neko ko planira da zatvori fabriku ili ima finansijskih poteškoća, ne isplaćuje zaposlenima dodatni bonus u vidu 13. plate. Druga stvar, od dobavljača smo čuli da se za ovu i narednu godinu najavljuju za Fijat velike porudžbine, rekao je Stanić.
Dodao je da je, ipak, deo zaposlenih u strahu pošto u poslednje vreme kruže priče da se fabrika u Srbiji zatvara i da se seli u Brazil, Rusiju, Italiju ili Poljsku, ali da o tome nema zvaničnih informacija.
Stanić napominje da su krajem prethodne godine proizvodne linije u kragujevačkoj fabrici potpuno ispražnjene, što se do sada nije dešavalo i da se nada da će se krenuti sa proizvodnjom novog hibridnog modela fijat 500L, a za dve godine i potpuno novog modela.
- U 2021. godini smo proizveli nešto više od 20.000 automobila, što je više u odnosu na prethodnu godinu, a očekujemo da će taj plan proizvodnje biti i u ovoj godini. Radnici su tokom prošle godine prosečno radili pet radnih dana u mesecu, što je neka uobičajena dinamika, objašnjava Stanić.
Poslednje dve godine aktuelna je svetska kriza u automobilskoj industriji, kao i problem sa nestašicom mikročipova koji se ugrađuju u vozila, dodaje Stanić, ali kaže da je, ipak, optimista.
- Mi dobijamo delove na vreme. I druge zemlje, čak i fabrike u Nemačkoj i Francuskoj su u problemu, a mi za sada radimo, koliko toliko, naveo je on.
Fijat 500L je već godinama jedini model koji se proizvodi u kragujevačkoj fabrici u Srbiji. Prošle godine štrajkovali su radnici Fabrike Fiajt plastika proizvodi branike za automobil Fijat 500L. Predstavnici njihovog sindikata tvrdili su da rukovodstvo Fijata u Torinu koje je vlasnik dve trećine fabrike u Kragujevcu želi nove subvencije od Vlade Srbije.