Pred junske lokalne izbore, koji su održani u preko 60 lokalnih samouprava, ali ne i u Kragujevcu, jedini neprivatizovani medij u Srbiji, koji iz budžeta grada kroz subvencije dobija preko 60 miliona dinara, Radio televizija Kragujevac, prenosila je predizborne skupove Srpske napredne stranke. Kako stoji u odgovoru na naše pitanje, koji smo čekali skoro mesec dana – bez nadokande.
- Informišemo vas da Radio televizija Kragujevac nije izveštavala javnost u okviru političkog marketinga, a u skladu sa Pravilnikom o načinu izvršavanja obaveza pružalaca medijskih usluga tokom medijske kampanje (nama u Glasu Šumadije nije poznato šta znači termin „medijska kampanja“ u ovom Pravilniku, prim. redakcije)… Emitovani sadržaji kao takvi nisu politički marketing i kao takvi nisu naplaćivani, piše u odgovoru.
Navodi se i da je RTK u periodu od 1. januara do 20. maja ove godine prenosila četiri skupa Srpske napredne stranke. I u tom delu odgovora kaže se da prenosi nisu fakturisani SNS-u, jer „emitovani sadržaji nisu politički marketing“.
I dok su drugi kragujevački mediji, pre svega portali, na tržištu, jedva sastavljaju kraj sa krajem i nemaju luskuznu poziciju da politički marketing tumače odokativno, prosečna neto zarada zaposlenih u Radio televiziji Kragujevac je 91.495,60 dinara. Najniža plata iznosi 70.077, dok su nas za najviše plate uputili na informator poverenika.
A u informatoru stoji da je plata direktorke Radio televizije Kragujevac, bez dodataka i odbitaka, 154.218,13, dok izvršni direktor zarađuje 127.633,62 dinara.
Podaci u informatoru nisu ažurirani, pošto je od nedavno odgovorni urednik televizije Ivan Ganić, a ne Nina Bajić.
I da se ne pomisli da Glas Šumadije ima nešto protiv većih plata u profesiji koja je poznata po malim zaradama. Ukazujemo samo na činjenicu da se upravo Srpska napredna stranka zalagala za privatizaciju lokalnih medija, da je tadašnji predsednik Srbije Tomislav Nikolić potpisao zakon, po kome su rokovi za prodaju RTK odavno prošli, pa bi u skladu s tim trebalo ta partija trebalo da plati reklamu u okviru predizborne kampanje, sopstvenim, a ne parama Kragujevčana.