- Desetomesečni monitoring dnevnika televizija sa nacionalnim pokrivanjem ukazuje na postojanje reklamnog, odnosno propagandnog izveštavanja o radu premijerke i ministarstava, koji su bila „u senci dominatnog i isto tako reklamnog predstavljenog neformalnog predsednika Vlade Aleksandra Vučića, saopštio je danas BIRODI.
U analizi monitoringa BIRODI navodi da je 12 ministarstava, uključujući resore finansije, rudarstva i energetike, unutrašnjih poslova i građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, bilo predstavljeno sa 70 i više odsto pozitivnog sadržaja od ukupnog vremena, zbog čega su svrstani u grupu ministarstava o kojima se izveštavalo na reklamni način.
S druge strane, premijerka Ana Brnabić kao i ministarstva za evrointegracije, zdravlje, omladinu i sport, ljudska prava, trgovinu i još šest ministarstava bili su, kako ocenjuje BIRODI, predstavljeni na
promotivan način, odnosno sa 35 do 70 procenata „pozitivnog vremena“.
- Alarmantan je nalaz da su premijerka i svi ministri u dnevnicima tokom perioda posmatranja bili
predstavljeni , zbirno, tek 15 minuta negativno, a nihov rad ili rezultati kritički sagledani što od strane novinara dnevnika, što onih koji su trebali da budu druga strana u prilozima u analiziranim dnevnicima, ističe se u saopštenju BIRODI.
Navodi se i da dva ministarstva, koja nisu imala reklamno, odnosno ni promotivno, već informativno
izveštavanje u tom periodu, bila Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstvo
za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog.
Nalazi monitoringa, zaključuje BIRODI, ukazuju da postoji potreba da Regulatarno telo za elektronske medije (REM) usvoji nov Pravilnik o monitoringu, jer je, kako ocenjuju, očigledno da postojeći Pravilnik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga ne odgovara potrebama i funkcije koju REM ima.
- To se u značajnoj meri odnosi na član 51. Ustava Srbije koji garantuje pravo na objektivno, potpuno, pravovremeno i istinito informisanje, što je prema nalazima BIRODI u velikoj meri ugoroženo, upravo zbog činjenice da REM ne obavlja svoju funkciju čime, umesto informisanja, građani dobijaju propagandu i promociju uz izostanak kritičkog sagledavanja rada predsednice Vlade i ministarstva, naglašava BIRODI.
Agenciju za sprečavanje korupcije BORODI je, ukazujući da je to zakonska obaveza, pozvao da istraži postojanje funkcionerske kampanje u kojoj se javna sredstva i javni događaji koriste za prikrivenu partijsku promociju.