Nakon tradicionalnog tonedeljenog kolektivnog odmora (“feragosta”), okončanog 17. avgusta, te potonjeg novog dvonedeljnog plaćenog odsustva, radnici u kragujevačkom Fijatu na posao se, kao što je Glas Šumadije već najavio, vraćaju u ponedeljak (3. septembar). Prema ranijim najavama, proizvodne i montažne trake u septembru bi trebalo da budu u funkciju devet radnih dana, tokom kojih bi, s obzirom na uobičajenu dnevnu proizvodnju od 410 do 420 vozila, iz fabrike izašlo blizu 4.000 novih gotovih automobila sve tri verzije modela “500L”.
Od početka godine do sada, u Kragujevcu je, prema nešto slobodnijoj proceni, proizvedeno oko 25.000 automobila, a do kraja 2019., sa proizvodnih traka će, računajući i onih septembarskih 4.000, sići ukupno još oko 15.000 hiljada vozila. Zaposleni u kragujevačkoj fabrici, koja može da proizvede četiri do pet puta više vozila od ovogodišnjih 40-tak hiljada, u 2019.će polovinu radnih dana provesti na plaćenim odustvima koje im se plaća sa 65 odsto od redovnih plata. Dogodine sigurno neće biti drugačije, naprotiv. Otuda se sve ozbilije otvara dilema šta će radnici u kragujevačkoj Fijatu da rade do dobijanja novog modela, čija bi proizvodnja u Kragujevcu, u najboljem slučaju, mogla da startuje tokom 2021. godine.
Predstavnici zaposlenih očekuju da će menadžment Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) do kraja godine da saopšti investicioni plan za Srbiju, sa informacijom o novom modelu za kragujevačku fabriku. Da li će tako i biti, videće se. Ono u čemu se, s ovim u vezi, slažu u Fijatovim sindikatima – Samostalnom i Nezavisnosti – jeste da su poslednje inforamcije o novim modelima u Kragujevcu, tek medijske špekulacije, i ništa više od toga, dok su u nekim slučajevima i teške besmislice.
Sindikalci tvrde da oni, a koliko im je poznato, ni fabrički menadžment nemaju ni zvanične ni nezvanične najave o novom modelu u kragujevačkoj fabrici.