Računovodstvena komora Srbije tražila je od APR-a odlaganje roka za dostavljanje Finansijskih izveštaja u Registar, zbog tehničkih problema kojima nisu doprinele računovođe.
U pismu koje je predsednica Komore mr Snežana Mitrović poslala direktoru APR traži se da se produži rok za dostavljanje Finansijskih izveštaja i dokumenata u prilogu, jer računovodje to neće stići uraditi u propisanim roku, zbog tehničkih problema, kojima nisu doprinele, već trpe posledice zbog toga. Takođe postavlja se pitanje, potrebne hardverske podrške, u funkcionisanju Posebnog informacionog sistema u APR-u, da bi funkcionisao besprekorno, što sada nije uopšte slučaj.
- Važan problem smo, takođe, identifikovali odavno i Računovodstvena komora Srbije je dostavila inicijativu koja u tački 11) sadrži zahtev da se problemi otklone koji traju godinama zbog neprimerenog pravilnika koji je usvojilo 2008.g. Ministarstvo za trgovinu i telekomunikacije, kojim se daje mogućnost Sertifikacionim telima u Srbiji, da koriste različite parametre za klijentske softvere, kod kreiranja i izdavanja elektronskih sertifikata, navela je mr Snežana Mitrović u svom dopisu.
Odgovor koji je stigao iz Kabineta direktora APR bio je pozitivan. APR će omogućiti produžen rok u postupku dostavljanja Finansijskog izveštaja obveznicima, koji do 2. marta, do ponoći, započnu postupak dostavljanja stoji u dopisu koji je APR poslao Računovodstvenoj komori Srbije.
Odgovor APR Računovodstvenoj komori Srbije
Agencija za privredne registre je svesna problema koje su korisnici imali u korišćenju posebnog informacionog sistema za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja.
Zbog toga su bili organizovani dežurni timovi u IT sektoru APR-a, Registru finansijskih izveštaja i Servis desku, koji su pratili rad sistema, otklanjali privremene smetnje i omogućavali nastavak rada. Objavili smo tehnička i korisnička uputstva na internet stranici, u kojima je, korak po korak, opisan postupak sastavljanja i dostavljanja finansijskih izveštaja, a odgovarali smo i na mejlove i pružali tehničku podršku korisnicima.
Prethodnih vikenda su bila organizovana dežurstva, koja će biti organizovana i tokom ovog vikenda, kao i posle radnog vremena Agencije, sve dok se ne završi ovaj ciklus dostavljanja izveštaja.
Najveći problemi su nastajali u određenom periodu dana (od 13 do 17.30), kada je broj pristupa prelazio određeni nivo. Međutim, ni značajno povećanje kapaciteta infrastrukture u APR-u nije rešilo sve probleme, jer su se pojavili i problemi u pristupnim linkovima pojedinih telko operatera, zbog kojih je korisnicima bio onemogućen pristup sajtu, a postojale su i poteškoće u podešavanju računara i brauzera, kao i softvera pojedinih sertifikacionih tela, koje ni APR-ova NEX-u aplikacija nije uspela da prevaziđe, što je otežavalo elektronsko potpisivanje dokumenata. Zbog toga što je sistem u pojedinim periodima dana bio preopterećen, što je otežavalo pristup i rad u njemu, svi obveznici koji do 2. marta, u ponoć, započnu postupke sastavljanja izveštaja za statističke potrebe (samostalno ili zajedno sa redovnim godišnjim finansijskim izveštajem), odnosno izjava o neaktivnosti, moći će da potpišu i dostave izveštaje i izjave u narednih nekoliko radnih dana posle isteka roka, odnosno posle 2. marta.
Korisnici, koji imaju problem sa elektronskim potpisivanjem, trebalo bi da instaliraju novu verziju NexU aplikacije, što će olakšati potpisivanje dokumenata u sistemu.
Ipak, i pored svih poteškoća, uz ogroman trud obveznika i naše maksimalno angažovanje, primljeno je 188.000 izveštaja, a samo u toku ove nedelje, od ponedeljka do danas, primljeno je 94.644 izveštaja, što govori u prilog činjenici da je sistem radio, uz sve probleme i poteškoće, kojih smo svesni i koje smo ovde pobrojali i koje smo, s velikim naporima, uspevali da prebrodimo.
Agencija za privredne registre će za iduću godinu morati da sprovede značajne korekcije sistema, kako bi implementirala novine iz zakona o računovodstvu, pa će uzeti u obzir sve probleme s kojima ste se, kao naši korisnici, sada suočavali, tako da ćemo pokušati da unapredimo sistem i olakšamo vaš rad.