Ako je suditi prema poslednjim informacijama vodećih italijanskih medija, pregovori grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) i francuskog Renoa o spajanju i formiranju trećeg po veličini i obimu proizvodnje, a sa Renoovim dugogodišnjim strateškim partnerom, japanskim Nisanom, najveće automobilske kompanije na svetu, još nisu definitivno propali.
Italijanski Javni servis, RAI Uno u udarnim vestima, u 20 sati, javio je da pregovori Fiijat Krajslera i Renoa ipak nisu načisto ptekinuti, te da je nadležni predstavnik Vlade Francuske otišao na razgovore sa Nisanom. Konačan ishod zamešateljstva oko započetih, pa prekinuth pregovora Fijat Krajslera i Renoa, nakon što je italijansko-amarička korporacija saopštila da se povlači iz razgovora o spajanju sa Renoom, zbog stava francuske Vlade spram tog poslovnog aranžmana, trebalo bi, prema informaciji RAI-a, da bude poznat početkom naredne sedmice. Da li će tako i biti, znaće se već za nekoliko dana.
Inostrani mediji špekulišu da Nisan navodno nema ništa protiv spajanja Fijta Krajslera i Renoa, te da je ta japanska kompanija spremna da učestvuje u tom aranžmanu, pod uslovom da se prethodno precizno definišu udeli svake kompanije u potencijalno zajedničkom konzorcijumu. Sticajem okolnosti, u kragujevačkoj kompaniji Nikom Cars, koja je glavni distributer i serviser Fijatovih vozila u Srbiji i šire, upravo je otvoren prodajno – servisni centar za vozila marke Nisan. Predstavnik Nisana tom prilikom je poručio da je dugoročni cilj te kompanije da “postane najpoželjniji azijski brend u Evropi”.
Poznavaoci automobilske industrije smatraju da bi od eventualnog spajanja koristi imali svi akteri: i Fijat Krajsler i Reno, a sa njime i Nisan. Spajanje bi, tvrde u ovim krugovima, obezbedilo brži, efikasniji i jeftiniji razvoj, a time i smanjenje troškova poslovanja. Istovremeno, Fijat Krajsler bi ušao na azijska i tržište Rusije, gde je snažno prisutna grupacija Reno Nisan, kojoj bi, s druge strane, bio omogućen značajniji ulazak na severnoamerička, afrička i druga tržišta na kojima su Fijat – Krajsler ima dobre pozicije.Reno bi, nadalje, u Zajedničku kompaniju doneo znanje u proizvodnji elektr omobila, a Fijat Kr ajsler bi u nju uneo u Americi rentabilnu proizvodnju velikih terenskih vozila i pikapova…
Koristi bi, kao što je naš list već i pisao, gotovo izvesno bilo i za Fijat Krajslerovu fabriku u Srbiji, koja bi kao deo najveće svetske automobilske grupacije verovatno b rže dobijala nove modele, što bi joj omogućilo da kapacitete i zaposlene, koji su sve češće na prinudnim odmorima, napokon uposli u potpunosti.
Piše: Zoran Radovanović