U prostorijama Glasa Šumadije predstavljen je set internih akata medija, to jest etički kodeks, koji je ovim projektom razvijen i usklađen sa pravnim okvirom u kojima funcionišu mediji u Srbiji. Prisutnima su se kao predstavnici projekta Asocijacije online medija, podržanog od Evropske komisije, obratili Nedim Sejdinović, novinar Vremena i medijski istraživač, i Duško Medić, projektni menadžer i medijski istraživač.
- Postoji potreba da svaki mediji u skladu sa svojim specifičnostima uredi, na etički način, odnose unutar redakcije i načine izveštavanja, kao i komunikaciju sa građanima. To su pre svega aspekti koji su pokriveni već kodeksom novinara Srbije, a koji u ovom našem aktu pokazuju kako oni funkcionišu unutar redakcije, kodeks je nešto što je opšte načelo, a mi sada sprovodimo kako to izgleda u praksi, navodi Sejdinović.
U prvom delu se nalazi i deo koji se odnosi na nove tehnologije, jer se i pojam medija, kao i pojam novinara promenio, tu su i teme koje se tiču bezbednosti novinara, rodne ravnopravnosti i teme koje se odnose na osobe sa invaliditetom.
Za razliku od nekih drugih akata, objašnjava Sejdinović, ovaj se bavi sprovođenjem samog etičkog kodeksa. Razlog tome je što mnoge radakcije imaju neke svoje interne akte, a veoma često su oni „mrtvo slovo na papiru”.
- Set internih akata nije princip uzmi-ostavi, ovo je radna verzija, koju svaka redakcija, uz našu pomoć, pravnu i stručnu, može da prilagodi samoj sebi. Mi smo napravili neki dokument koji treba u međuvremenu dopunjavati, skraćivati, opet zavisi od potrebe. Mi nudimo pomoć svim medijima koji su zainteresovani da specifikujemo interne akte za njih, ističe Nedim Sejdinović.
On dodaje da je njihova ideja da imaju akt koji je možda sažetiji, sa deset, petnaest tačaka, ali da zaista funkcionišu u praksi.