U zadnje vreme sam čula veliki broj kritika na rad šlep službi i njihovih vozača. Neke sam smatrala opravdanim, ali čini mi se da je za većinu pre odgovorno ono što je dovelo do potrebe za njima nego oni sami. Do sada sam tri puta morala da koristim usluge prenosa ili pokretanja vozila i svaki put sam bila zadovoljna.
Broj tinejdžerki koje znaju šta je anlaser se verovatno svodi na statističku grešku. Ja sam bila jedna od njih, jer sam kao vozač početnik, na jednom od prvih putovanja van grada imala problem sa njim. Prvi put sam vozila društvo na izlet i sve je obećavalo divan dan. Ali kada sam zaustavla vozilo na naplatnoj rampi da uzmem karticu, auto mi se ugasio i nakon toga nismo mogli da ga pokrenemo ponovo. I tako smo ga odgurali iza rampe i shvatili da će nam trebati šlep službu.
Odmah po pozivu saznali smo da zbog prolaska kroz rampu, šlep mora da nas vozi do naplatne stanice na kojoj mora da se okrene i da ćemo i za povratak morati da platimo putarinu. Rekli su da ćemo čekati do pola sata. Stigli su u roku od 20 minuta, pokrenuli kola busterom i posavetovali nas oko popravke automobila, detaljno nam objašnjavajući šta može biti problem. Naknada za uslugu bila je simbolična u odnosu na ono na šta smo se pripremali. Pošto je napaltna rampa bila par kilometara dalje rekli su nam da će sačekati da se vratimo i voziti iza nas za svaki slučaj (osim u slučaju da moraju da odgovore na drugi poziv). I zaista su nas pratili dve trećine puta.
Nakon prethodnog lošeg iskustva sa automobilom svake godine sam uzimala člansku kartu neke od kuća koje pružaju usluge pomoći na putu (npr. Auto Moto Savez Srbije). Pre par godina imala sam saobraćajnu nesreću pri veoma maloj brzini, ali je far na prednjoj strani i bočni deo branika bio oštećen. Slično je prošlo i drugo vozilo. Nakon razmene podataka drugi vozač je seo u kola i odvezao ih sam (jer neće da plaća derikože). Ja sam pozvala broj sa članske karte i šlep služba se pojavila u roku od 15 minuta. Čak su pristali da nakratko naprave pauzu na pola puta kao bi suprug preuzeo stvari iz kola, tako da ne mora da vozi čak do servisa. I ne, nisu mi naturali auto servis sa kojim imaju dogovor.
Vozilu je istekla registracija
Sa pooštrenim kriterijumima za tehnički pregled vozila, sam tehnički pregled je počeo da traje duže, a samim tim se smanjio i broj termina koji su dostupni u jednom danu. Tako da nismo uspeli da organizujemo tehnički pregled na vreme. Na raspolaganju smo imali dve opcije – vozi do tehničkog pregleda i nadaj se da te niko neće zaustaviti ili plati šlep službu da auto preveze do tamo umesto tebe (varijanta odlaska u MUP po probne tablice je otpala bez mnogo razmišljanja). S obzirom da je visina kazne za vožnju automobila kome je istekla registracija minimum dva puta skuplja od prevoza vozila šlep službom, nismo dugo donosili odluku.
Kako radimo od 8h i nemamo mnogo mogućnosti za čekanje šlep službe, već u 6h smo se dogovorili da nas šlep vozilo čeka pred zgradom u 7.30. Tehnički godinama radimo na istom mestu i lako smo se dogovorili da auto bude kod njih na parkingu do zakazanog termina, kada ćemo mi doneti potrebna dokumenta. Sve je završeno sa takvom lakoćom da razmišljamo da isto ponovimo i sledeće godine i ako auto bude registrovan.
Foto: freepik, pixabay