Povećan broj poziva Hitne pomoći: Kako se oni razvrstavaju po hitnosti i šta je ono što opterećuje sistem

Društvo

Hitna pomoć u Kragujevcu primi u proseku od 160 do 190 poziva za 24 sata, a među tim pozivima su lažni pozivi, oni koji zahtevaju izlazak ekipa na teren, dok mnogi zovu da se posavetuju šta da urade u različitim situacijama.

Specijalista Urgentne medicine doktorka Ljubica Stanojević, u emisiji Na zdravlje, koja će biti emitovana u nedelju, u 12 časova na našem portalu, govorila je između ostalog i o ovoj temi. Ona kaže da saveti, koje pacijenti treba da traže prvenstveno od izabranih lekara, opterećuju njihove primaoce poziva, ali da to istovremeno govori i o poverenju koje imaju u njih.

  • Uz doktora koji je primalac poziva obično bude jedan do dva dispečera, sada zamislite za 24 sata koliki je to broj poziva, a onda se i njihova odgovornost diže na viši nivo. Oni moraju od tog velikog broja poziva da selektuju tačno one pozive na koje treba poslati ekipe.

Pozivi se svrstavaju u tri stepena reda hitnosti, objašnjava doktorka Stanojević, prvi stepen hitnosti su pozivi koji se odnose na padove na javnom mestu, osobe bez svesti, na osobe koje ne dišu, saobraćajne nezgode, padove sa visina, zadavljenja, prvi epileptični napad, prvi akutni moždani udar.

  • To su tereni gde mi moramo da pošaljemo ekipe u prvoj minuti.

Drugi stepen hitnosti podrazumeva akutni bol u grudima, pogoršanje kod astmatičara, alergijske rekacije. Ekipe se tada šalju unutar deset minuta od prijema poziva, kaže doktorka.

  • Sada kada imamo veliki broj poziva, velika je odgovornost naših primaoca da ipak sačuvamo ekipe za hitne situacije, jer imamo na raspolaganju pet ekipa u toku dana i pet ekipa u toku noći, pri čemu u toku noći jedna ekipa uvek pokriva ambulantne preglede.

Na pitanje da li se razmišlja o odvajanju brojeva za hitne slučajeve i savetovališta, doktorka kaže:

  • U toku je reorganizacija našeg odseka, aktivno se razmišlja o razdvajanju. Mi imamo već broj na koji se pacijenti mogu javiti da dobiju savete, ali je svima lakše da pozovu broj 194.

Kada je reč o lažnim pozivima, doktorka Stanojević kaže da se dešavaju i da dodatno opterećuju službu. Ističe da imaju obavezu da to prijavljuju nadležnim službama, tako da uspevaju na neki način da suzbiju takve situacije.

  • Ako je nekome hitna pomoć potrebna, onda smo mi ti koji smo prva linija, a ako nas neko dodatno opterećuje i ne dozvoljava nam to, onda je to veliki problem ne samo za nas, nego i za celo građanstvo.
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.