Proizvodnja Fijata 500L u fabrici Fijat Krajsler Automobili Srbija (FCA) nastavljena je jutros u 6.00 posle dvonedeljne pauze, rečeno je agenciji Beta u Samostalnom sindikatu te fabrike.
Predsednik tog sindikata Saša Đorđević rekao je da je proizvodnja nastavljena u dve smene i u dosadašnjem obimu, i „sa traka će silaziti“ 400 vozila dnevno.
Proizvodni radnici FCA bili su poslati na plaćeno odsustvo 28. maja.
Djordjević je rekao da se očekuju konkretni planovi za Fijatovu fabriku u Srbiji što će, kako je dodao, biti predvidjeno strateškim planom kompanije „Stelantis“, koji će obuhvatiti i fabrike u Turskoj, Italiji, Poljskoj i drugim zemljama.
On je rekao da bi taj strateški plan trebalo da bude predstavljen za nekoliko meseci.
Prema njegovim rečima, u vezi sa perspektivom proizvodnje u Kragujevcu menadžment kompanije doneće odluku nakon što napravi procenu prema potražnji vozila kao i ekološkoj regulativi u Evropi.
On je uveren da će u kragujevačkoj fabrici biti pokrenuta proizvodnja novog modela vozila koje će biti na električni pogon, ali i da će kompanija odlučivati o „sudbini proizvodnje“ Fijata 500 L.
Đorđević smatra da definitivno prolazi vreme „klasičnih“ automobila i da je budućnost u vozilima „na struju“, te sledi i prilagođavanje kragujevačke fabrike.
Prema Đorđevićevim rečima, kompanija će svakako proceniti da li joj je potrebno da paralelno sa proizvodnjom novog, električnog automobila, zadrži i proizvodnju „500L“ naredne dve, tri godine.
On pretpostavlja da bi u tom slučaju 500L bio rađen isključivo kao hibrid, za šta su, tvrdi on, potrebna velika ulaganja.