Alfredo Ledjero, jedan od glavnih menadžera FCA grupacije početkom naredne sedmice u Srbiji i Kragujevcu
U posetu Srbiji i Kragujevcu, odnosno kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija početkom naredne sedmice, u utorak, najverovatnije, saznaje Glas Šumadije, dolazi jedan od vodećih menadžera Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) Alfredo Ledjero, koji je nadležan za proizvodnju u svim fabrikama FCA u Evropi, i kojeg su pojedini domaći mediji predstavili kao novog direktora FCA Grupacije za EMEA Grupu, koja obuhvata Evropu, Afriku, te Bliski i Srednji Istok. Do skora je na toj funkciji bio Alfredo Altavila koji je, nakon nedavne iznenadne smri izvršnig direktora FCA Serdja Markionea, podneo ostavku na taj položaj.
Ta promena u menadžmentu , to jest imenovanje Alfreda Ledjera na jednu od vodećih funkcija u FCA grupaciji danas nisu potvrdili ni u sedištu Fijata u Torinu, a ni u u kragujevačkoj fabrici automobila. Pretpostavlja se da će novi izvršni direktor FCA grupacije, Amerikanac Majkl Menli, svoj tim za rukovodjenje šestom po obimu proizvodnje automobilske kompanije na svetu da saopšti nakon 27. septembra, za kad je u Mičigenu (SAD) zakazan završni komemorativni skup povodoom nedavne smrti doskorašnjeg šefa FCA grupacije Serdja Markionea. Da li će u novom top menadžmentu FCA grupacije da bude i Alfredo Ledjero, znaće se uskoro.
Za sada je izvesno da Ledjero početkom naredne sedmice dolazi u Kragujevac, i da mnogi i u poslovopdstvu, ali i medju zaposlenima strahuju od te posete. U poslovodstvu se boje da će Ledjero ponovo, pošto je jednom to već učinio, da „promeša karte” u menadžmentu, dok radnici strahuju da dolazi da opet, kao ono u leto 2016., otpusti zaposlene u jednoj smeni. Podsetimo da je u julu 2016. u kragujevačkom Fijatu ukinuta jedna od tri proizvodne smene, te da je, zbog toga, bez posla ostalo više od 1.000 Fijatovih i radnika u kooperantskim firmama lociranim u Kragujevcu.
Po fabričkim kuloaroma od tada kruži priča da je upravo Alfredo Ledjero bio taj koji je došao u Kragujevac i „otpustio celu smenu”. Zaboravlja se, medjutim, da je o ukidanju jedne proizvodne smene i otpuštanju prekobrojnih sa Vladom Srbije, u leto 2016., pregovarala generalna menadžerka FCA Srbija Silvija Verneti sa svojim saradnicima, medju kojima tada nije bio i Alfredo Ledjero .Medju zaposlenima u FCA Srbija koji su – s obzirom da se približava 29. septembar, kada ističe desetogodišnji ugovor države Srbije i Fijata – sve ozbiljnije zabrinuti za dalju sudbinu fabrike i sopstvenu egzistenciju – špekuliše se i da Alfredo Ledjero dolazi da bi potpisao novi ugovor sa Vladom Srbije, koji bi obezbedio ostanak Fijata u Kragujevcu i u narednih deset godina. Nevolja je, medjutim, što Ledjero, gotovo izvesno, nema ta ovlašćenja.
Da li će, onda, u Kragujevcu da najavi proizvodnju novog modela u FCA Srbija, kako se takodje špekuliše. Najverovatnije da neće, tim pre što je, kako saznajemo, Silvija Verneti letos potvrdila ono što je već najavio počivši Serdjo Markione, a to je da će u Srbiji biti nastavljena proizvodnja „Fijata 500L”, te da će taj model da dobije hibridnu, a vetrovatno i verziju sa motorom na električni pogon.
ULICA ZA MARKIONEA
Povodom komemorativnog komemorativnog skupa u mise kojom su u torinskoj katedrali organizovani povodom nedavne smrti izvršnog direktora Grupacije Fijat Kr ajsler automobili (FCA) Serdja Markionea, ogranak Sindikata „Nezavisnost” u fabici Fijat Krajsler automobili Srbija pokrenuo ke inicijativu da se, u znak zahvalnosti gospodinu Markioneu podigne bista na ulazu u FCA Srbija”, te da se ulica koja od Knez Mihajlove vodi do glavne fabričke kapije ( „Šest topola”) , nazove po Serdju Markioneu.
U obrazloženju inicijativ navodi se, pored ostalog, da je upravo Markione odlučio da se na temeljima Zastavine fabrike automobila podignenova, i to najmodernija Fijatova fabrika, u koju je do sada investirano više od 1,3 milikjarde evra. Dolaskom Fijata, Kragujevac je, ističu, u „Nezavisnosti”, prestao da nosi naziv „dolina gladi”.
Piše: Zoran Radovanović