Više od 300 djaka početnih razreda osnovne škole iz oko 150 romskih porodica iz četiri grada u Srbiji imalo je pomoć u učenju koju su organizovala romska udruženja tokom dve godine, rečeno je juče u Krugujevcu.
Pomoć medijatora u učenju imala su deca iz Kragujevca, Kraljeva, Obrenovca i Kruševca.
Podrška đacima je realizovana u okviru dvogodišnjeg projektu „Povećanje obrazovnih mogućnosti za romske učenike i studente na Zapadnom Balkanu i Turskoj“ .
Na završnoj konferenciji projekta je, u Kragujevcu, rečeno da je učenicima pomoć veoma značila naročito za vreme pandemije, kada je trebalo da se uključe u onlajn nastavu.
Za vreme školske godine u fokusu je bila pomoć u savladavanju srpskog i engleskog jezika i matematike, kao i u drugim oblastima .
Tokom leta su bile organizovane i „letnje škole“ za učenje, druženje i igranje.
Udruženja iz četiri grada su za osnovce obezbedila i više od 400 tableta za praćenje onlajn nastave.
- Rezultati su izvrsni, jer smo pomogli da romska deca ne zaostaju za decom iz većinske zajednice, rekla je novinarima koordinatorka projekta Tatjana Obradović-Stošić.
Prema njenim rečima, to je bio veliki izazov u vreme pandemije i onlajn nastave jer siromašne porodice imaju loše životne uslove i nemaju internet.
Ona je rekla da su deca dobijala pomoć u izradi domaćih zadataka, a podršku su imali i njihovi roditelji u praćenju redovnog pohadjanja nastave i učenju.
- Deca koja su imala pomoć u učenju imaju petice, tečno govore jezik, dobri su u matematičari, a to je i najvažnije u prvom i drugom razredu, da deca dalje napreduju, rekla je Obradović Tošić.
Ona je ocenila da je najvažnije razumevanje situacije u kojoj se nalaze deca iz romske zajednice i uslova koje imaju za učenje i razvoj.
- Isto tako je važno verovati u njihove potencijale i da se oni ne razlikuju ni od jednog drugog deteta, rekla je Obradović Tošić.
Ona smatra i da mnogo više dece romske nacionalnosti treba da ima pomoć u nastavi.