JP Putevi Srbije podneli su Ministarstvu zaštite životne sredine Zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu II faze projekta izgradnje brze saobraćajnice IB reda – Severna obilaznica grada Kragujevca, piše eKapija.
Izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca duge ukupno 22 kilometra počela je krajem 2023. godine. Gradnja ove brze saobraćajnice koja će povezati Kragujevac sa svim najznačajnijim putnim pravcima u Srbiji i rasteretiće tranzitni saobraćaj kroz centar grada, koštaće 40,2 milijarde dinara, odnosno 342,1 mil EUR, prema proceni iz revidirane Fiskalne strategije za 2025. godinu sa projekcijama do 2027. koju je usvojila Vlada Srbije.
Prema ugovoru sa izvođačem radovi bi trebalo da budu završeni za 48 meseci odnosno krajem 2027. godine, a prvih 5 kilometara bi prema najavama trebalo da bude završeno do sredine ove godine.
Nakon toga, kako je najavio član Gradskog veća za investicije i upravljanje projektima Aleksandar Milošević, sledi izgradnja preostalih 17 kilometara u drugoj fazi projekta.
Putevi Srbije su resornom ministarstvu prošlog proleća podneli zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje II faze Severne obilaznice grada Kragujevca.
Kako je eKapija već pisala, druga deonica započinje na km 5+000, dužine je oko 16 km, i predstavlja nastavak trase severne obilaznice obrađene prethodno izrađenim urbanističkim projektom. Biće projektovana za brzinu do 100 km/h, a na njoj će se graditi 17 mostova i tri petlje.Ova deonica obuhvata delove katastarskih opština Goločelo, Đuriselo, Dragobraća, Drenovac, Drača, Divostin, Poskurice, Desimirovac, Opornica i Kragujevac IV.Idejno rešenje za drugu fazu izradila su preduzeća MHM Projekt iz Novog Sada i DB Inženjering iz Beograda.